Sebastian Ahlskog föreslås till ny ordförande i Sonetel

Ägare representerade 34 procent av aktierna i Sonetel föreslår att Sebastian Ahlskog väljs till ordförande vid bolagsstämman den 9 juli, Sebastian Ahlskog, som är CFO och vice VD på Stockeld Dreamery AB, invaldes i styrelsen 2023 och efterträder Mats Sommarström.

Ägargruppen föreslår även att stämman väljer Tim Hansen som ny ledamot och utser honom till vice ordförande. Tim Hansen är en serieentreprenör som utvecklat flera bolag, senast Boardeaser och Visualby som nyligen förvärvades av Fortnox. Han har bland annat varit styrelseledamot i ReadSoft, QlickTech, Industrifonden, KTH CTT, Icepeak, Visionutveckling, Conscriptor, Boardeaser samt även suttit i Sonetels styrelse.

Bakom förslaget står PMJ Fastigheter AB samt Swedish General Consulting AB som tillsammans äger 34 procent av aktierna i Sonetel.

Sonetels nuvarande ordförande Mats Sommarström, som varit ordförande i bolaget sedan 2012, har i samband med detta valt att frånträda sitt uppdrag som styrelseledamot och styrelseordförande.

För ytterligare information:

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.