Sonetel: 28% fler nya kunder per dag

Sonetel hjälper småföretag globalt att förbättra sin kundkommunikation och växa med stöd av AI. Bolaget ser uppåtgående trender i kundrekryteringen samtidigt som intäkterna fortsätter att vara stabila.

Inflödet av nya betalande kunder i juli till bolagets kommunikationstjänster motsvarade en årstakt på ca 15,000 nya kunder per år, vilket är +28% jämfört med samma månad föregående år.

”Den negativa trend vi såg från mars vad gäller nykundsförsäljningen, p.g.a. ändringar i Googles sökalgoritmer, verkar vara bruten” säger Henrik Thomé. Antalet nya betalande kunder per dag ökade i juli med +16%  jämfört med föregående månad.

Antalet kundabonnemang på virtuella telefonnummer var i slutet av juli ca +4% jämfört med föregående år. Antalet Premiumabonnemang var ca +26% fler än för ett år sedan.

ARR (årligt återkommande intäkter) uppgick till 20 MSEK vilket är oförändrat jämfört med föregående år.

Kundanskaffningskostnaden (CAC) minskade med 7% jämfört med samma månad föregående år. Nya betalande kunder blir lönsamma (ROI) i genomsnitt redan under första månaden.

Nettoomsättningen var ca 1,9 MSEK.

Preliminära siffror från bokföringen från juni visar på en nettoomsättning på ca 2,0 MSEK vilket är +8% bättre än samma månad föregående år.  Månaden visade ett preliminärt resultat före skatt på 0,0 MSEK.

Uppgifterna är inte granskade av bolagets revisor.

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller en palett av tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Sonetel AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 augusti 2023 kl. 8:45 CET.