Sonetel byter CFO

Sonetel AB (publ), som är listat på Nasdaq First North Stockholm, byter CFO.

Peter Montgomery, som varit CFO på deltid sedan februari 2018, har valt att lämna bolaget vid månadens utgång för att bli VD på heltid i Fintechbolaget Driftio AB. Peter kvarstår dock som ägare i bolaget.

Bolaget har under en tid känt till Peters planer och är i slutfasen av rekryteringen av en ny CFO. Bolagets ordförande Mats Sommarström tillträder som tillförordnad CFO tills dess att ny CFO tillträtt.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 130 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 50 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 och 2017 av Deloitte till ett av Sveriges mest snabbväxande teknikföretag (”Sweden Technology Fast 50”), samt ett av Europas 500 mest snabbväxande företag (”Technology Fast 500™ Europe, Middle East & Africa”), med en tillväxt på 459% från 2013 till 2016. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.