Sonetel lanserar gratis samtalsinspelning

Sonetel har lanserat gratis samtalsinspelning som en ny tjänst i sin SaaS (Software-as-a-Service) plattform.

Sonetel noterades på Nasdaq First North, Stockholm i april och utnämndes förra året till sveriges 8:e snabbast växande teknikföretag av Deloitte. Företaget har betalande kunder i över 170 länder.

Bolagets främsta tjänst är att tillhanda internationella lokala telefonnummer till småföretag. Genom att visa ett lokalt telefonnummer på sin hemsida – nära de potentiella kunderna - så kan småföretagare öka sin internationella försäljning.

”En tredjedel av våra kunder angav i en kundundersökning att de ville kunna spela in samtal.” säger bolagets grundare och VD Henrik Thomé ”Den nya funktionen som vi nu lanserar är gratis och gör Sonetels tjänst mer attraktiv.”

Kunderna får som tidigare betala för telefonnummer och samtal.

Inkommande samtal till det ett telefonnummer kunden köpt från Sonetel – som t.ex. vidarekopplas till kundens mobil var som helst i världen – kan nu spelas in. Även utgående samtal som kunden gör med Sonetels appar för iPhone och Android kan spelas in – även om kunden ringer från sitt vanliga mobilnummer.

Lanseringen görs i enlighet med tidigare presentade planer.

Sonetels kund ansvarar för att samtal endast spelas in om det kan göras utan att bryta mot lokala lagar. ”Vi vill inte ta några risker, så vi har gjort en omfattande undersökning med hjälp av jurister och följer deras råd” säger Henrik Thomé. Den svenska advokatfirma som anlitades har i samarbete med advokatfirmor i Europa, Asien och Nordamerika undersökt de legala förutsättningarna innan tjänsten lanserades och tagit fram rekomendationer som Bolaget nu följer.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 100 000 betalande kunder i över 160 länder. Huvuddelen av företagets ca 60 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 av Deloitte till Sveriges 8:e mest snabbväxande teknikföretag, samt 46:e i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) med 2000% tillväxt över fyra år. Bolagets aktie är noterat vid Nasdaq First North. Bolagets Certified Adviser för listningen vid Nasdaq First North är G&W Fondkommission.

Taggar: