Sonetel lanserar ny prisplan

Svenska Sonetel lanserar en ny prisplan i syfte att öka försäljningen.

”Den nya prismodellen är enklare för kunderna att förstå” säger VD Henrik Thomé. ”Om kunderna förstår vad det kostar så ökar chansen att de blir betalande kunder.”

Den befintliga prisplanen ”Premium” görs mer attraktiv; Priset sänks från $11.95 till $9.95 per månad och användare vid årsabonnemang. Kunder med Premium får affärsfunktionalitet (talsvar, inspelning m.m.)  för alla sina virtuella nummer samt gratis ringande till +40 länder.

En ny dyrare prisplan ”Business” lanseras. Den kostar $29,95 per månad och användare vid årsabonnemang.

”Genom att introducera ett dyrare alternativ, så får vi Premium att se mer prisvärt ut” säger Henrik Thomé.

Ett uppgraderingspaket med affärsfunktionalitet för telefonnummer tas bort för att förenkla modellen.

Förändringen sammanfattas på bolagets hemsida: https://sonetel.com/en/changes-in-pricing/

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 190 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.