Sonetel mottar lån från ägare

Sonetel – som säljer SaaS-tjänster till småföretag i över 170 länder - har idag ingått ett låneavtal med PMJ fastigheter, en av Sonetels större ägare. Lånet är på 1,5 MSEK och löper med 8% årlig ränta utan uppläggningsavgift. Lånet ska återbetalas över 18 månader med 6 månaders initial amorteringsfrihet.

Ägaren till PMJ fastigheter, Martin Jönsson, har inför Sonetels årsstämma nästa vecka, föreslagits som ny ordinarie styrelseledamot. Martin Jönsson är fastighetsentreprenör, ägare till hotellverksamheter samt investerare i flertalet techbolag. Han är styrelseledamot i Briox AB (BRIOX) där han även är en av dess större ägare. Martin har under 2021 ökat sin ägarandel i Sonetel och är idag en av större ägare med ca 7% ägande.

”Vi är tacksamma att ha en kapitalstark ägare med gedigen kunskap inom SaaS som engagerar sig i bolaget.” säger VD Henrik Thomé.  ”Lånet ger oss utrymme att helhjärtat fokusera på de spår kring affärsutveckling och tillväxt som vi initierat på senare tid.”

”Jag ser fram emot att på olika sätt bidra till bolagets fortsatta utveckling. Sonetel har ett starkt kommunikationerbjudande för microbolag globalt, som går att skala upp ytterligare för fortsatt expansion.” säger Martin Jönsson.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 170 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50).

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Sonetel AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 december 2021 kl. 15:45 CET.