Sonetel på Deloitte Fast 50 för andra året i rad

Sonetel AB som listades på Nasdaq First North tidigare i år, rankas för andra året i rad som ett av Sveriges mest snabbväxande teknikföretag.

Med en tillväxt på +459% från 2013 till 2016 kvalade Sonetel även i år in på Deloittes lista ”Sweden technology fast 50”.

”Vi är oerhört stolta över att få det här erkännandet” säger bolagets VD och grundare Henrik Thomé. ”Vi fokuserar nu på utvecklingen av vår nya tjänst; gratis AI-assisterad kundtjänst för små bolag.  Vår förhoppning är att den tjänsten ska möjliggöra en mycket stark tillväxt även i framtiden.”

Henrik Thomé presenterade tidigare i veckan bolagets verksamhet på Stora Aktiedagen i Stockholm, i arrangemang av Aktiespararna. En videoinspelning av presentationen kan ses här: https://www.aktiespararna.se/tv/stora-aktiedagen-stockholm-sonetel

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 110 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 70 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 och 2017 av Deloitte till ett av Sveriges mest snabbväxande teknikföretag (”Sweden Technology Fast 50”), med en tillväxt på 459% från 2013 till 2016. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Om Deloitte Sweden Technology Fast 50
Rankingen, som i år genomförs för fjortonde gången, inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknologi, från internet, datorer och annan datautrustning till life sciences. Sweden Technology Fast 50 baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under den gångna fyraårsperioden enligt tillgängliga årsredovisningar hos Bolagsverket per den 31 juli. Läs mer om priset, bakgrund och mer detaljerade kriterier på www.fast50.se

Taggar: