Sonetel rapporterar fortsatt ökning i Premiumabonnemang

Sonetel hjälper småföretagare globalt att förbättra sin kundkommunikation och växa med stöd av AI. Bolaget rapporterar tillväxt i maj.

”Affärsverksamheten med virtuella telefonnummer är stabil” säger VD Henrik Thomé ”Vårt fokus ligger nu på att rulla ut fler AI tjänster som drar nytta av teknologier såsom GPT-4, på vår befintliga kommunikationsplattform.”

Inflödet av nya betalande kunder i maj motsvarade en årstakt på ca 16,000 nya kunder per år, vilket är +35% jämfört med samma månad föregående år.

Antalet kundabonnemang på virtuella telefonnummer var i slutet av maj ca +4% jämfört med föregående år. Antalet Premiumabonnemang var ca +23% fler än för ett år sedan.

ARR (årligt återkommande intäkter) uppgick till 20,5 MSEK vilket är ca +5% jämfört med föregående år.

Kundanskaffningskostnaden (CAC) minskade med -18% jämfört med samma månad föregående år. Nya betalande kunder blir lönsamma (ROI) i genomsnitt redan under första månaden.

Nettoomsättningen var ca 2,0 MSEK.

Preliminära siffror från bokföringen från april visar på en nettoomsättning på ca 1,8 MSEK vilket är +1% jämfört med samma månad föregående år.  Månaden visade ett preliminärt resultat före skatt på -0,2 MSEK.

Uppgifterna är inte granskade av bolagets revisor.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Sonetel AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 juni 2023 kl. 14:15 CET.