Sonetel tidigarelägger bokslutskommuniké

Sonetel, som är listat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm, tidigarelägger sin bokslutskommuniké till den 17 september.

”Arbetet med att färdigställa kommunikén har tagit mindre tid än väntat, och vi kan därför tidigarelägga offentliggörandet.” säger Göran Karlsson, CFO på Sonetel.

Kommunikén omfattar bolagets brutna räkenskapsår från juli 2018 till juni 2019.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 140 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 50 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 och 2017 av Deloitte till ett av Sveriges mest snabbväxande teknikföretag (”Sweden Technology Fast 50”), samt ett av Europas 500 mest snabbväxande företag (”Technology Fast 500™ Europe, Middle East & Africa”), med en tillväxt på 459% från 2013 till 2016. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50).