Sonetel tillgängliggör ny AI-tjänst

Sonetel AB (publ) som är listat på Nasdaq First North Stockholm, har idag gjort sin nya tjänst med artificiell intelligens allmänt tillgänglig.

Tjänsten ger småföretag globalt en gratis infrastruktur för hantering av inkommande kundfrågor via hemsidan, Facebook etc. – med stöd av artificiell intelligens.

Såvitt bolagets ledning vet finns det ingen motsvarande gratistjänst på marknaden.

I första skedet så är det tjänstens webb-gränssnitt som gjorts tillgängligt på app.sonetel.com.

”Vi är oerhört glada att äntligen vara i skarp drift med tjänsten.” säger Henrik Thomé, VD och grundare. ”Under kommande veckor planerar vi att rulla ut de mobila apparna och tillkommande funktionalitet.”

Bolaget kommer initialt att rikta sig till de 1,2 miljoner småföretag världen över som redan tidigare registrerat sig för Sonetels befintliga tjänst med lokala telefonnummer globalt.

Intäkterna i den nya gratistjänsten förväntas komma från extratjänster och en Premium-tjänst.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 140 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 50 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 och 2017 av Deloitte till ett av Sveriges mest snabbväxande teknikföretag (”Sweden Technology Fast 50”), samt ett av Europas 500 mest snabbväxande företag (”Technology Fast 500™ Europe, Middle East & Africa”), med en tillväxt på 459% från 2013 till 2016. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50).

Informationen i pressmeddelandet är sådan som Sonetel AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 maj 2019 kl. 19:45 CET (20:45 svensk tid)