Sonetels listning något försenad

Svenska Sonetel utnämndes nyligen till Sveriges 8:e mest snabbväxande teknikföretag av Deloitte (fast50.se) och planerar nu en listning på Nasdaq First North. Bolagets publika emission i februari tecknades till ca 400% och attraherade totalt ca 1800 nya aktieägare till Bolaget.
Sonetels datum för listning senareläggs nu preliminärt till den 3 april 2017.

Förseningen beror dels på att Nasdaqs behandling av Sonetels ansökan för listning fortfarande pågår, samtidigt som sena inbetalningar från tecknare i den nyligen genomförda spridningsemissionen gör det svårt att säkerställa att alla ca 1800 nya aktieägare hinner få leverans av sina aktier och teckningsoptioner till sina respektive depåer innan den 20 mars - vilket var det tidigare kommunicerade preliminära datumet för listning.

”Vi har kommit överens med Nasdaq om att sätta måndagen den 3 april som nytt preliminärt datum för listning. Det var det första datumet i kalendern då det inte redan fanns flera andra listningar inplanerade.”säger Sonetels VD Henrik Thomé.

Om Sonetel – www.sonetel.com

Sonetel AB (publ) är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 90 000 betalande kunder i över 160 länder och planerar en listning på Nasdaq First North. Huvuddelen av företagets ca 60 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 av Deloitte till Sveriges 8:e mest snabbväxande teknikföretag, samt 46:e i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) med 2000% tillväxt över fyra år.

G&W Fondkommission är utsedd som Certified Adviser inför den förestående listningen vid Nasdaq First North. Advokatfirman Delphi har bistått G&W inför transaktionen.

www.gwkapital.se.

Taggar: