Sonetels nya tjänst får varmt mottagande

Sonetel, som är listat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm, har fått ett positivt kundmottagande på bolagets nya tjänster.

Sonetel lanserade i slutet av augusti nya appar och tjänster som ersätter bolagets tidigare kundgränssnitt och som även tillgängliggör bolagets nya tjänst med Artificiell Intelligens för småföretag.

”Vi är fortfarande tidigt i utrullningen av de nya tjänsterna, men vi kan redan se en positiv respons från kunderna och ett snabbt ökat användande” säger Henrik Thomé, VD och grundare.

Sedan lanseringen i slutet av augusti har bolagets betyg hos Trustpilot redan ökat från 3.6 till 4.1.

Antalet aktiva företagsanvändare av bolagets nya Androidapp har dubblerats från 1700 till 3400 sedan början av oktober. Androidappens betyg på Google Play store ligger på ca 4.4 – vilket kan jämföras med 3.3 för bolagets gamla Androidapp.

”Vi ser även en accelererande tillväxttakt” säger Henrik Thomé. ”Antalet aktiva Androidanvändare ökar för närvarande med ca 100 användare per dag.”

Bolagets nya chattfunktion för hemsidor har redan installerats på ca 940 företags hemsidor varav ca 540 är verifierade. Detta motsvarar en ökning med ca 46% på en månad.

Bolaget fortsätter nu utrullningen av tjänsterna, med ett primärt fokus på bearbetningen av de ca 1,4 miljoner småföretag som tidigare registrerat sig för Sonetels telefonnummertjänst.

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 150 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 50 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolaget utsågs 2016 och 2017 av Deloitte till ett av Sveriges mest snabbväxande teknikföretag (”Sweden Technology Fast 50”), samt ett av Europas 500 mest snabbväxande företag (”Technology Fast 500™ Europe, Middle East & Africa”), med en tillväxt på 459% från 2013 till 2016. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50).