Svenskt företag lanserar revolutionerade AI-mötesverktyg

Automatiska Mötesprotokoll, som tjänsten heter, beräknas revolutionera möten då du inte längre behöver ha en protokollförare under möten och heldagskonferenser. Denna spännande tjänst, som ligger helt rätt i tiden och använder den senaste AI-tekniken, har potential att öka organisationers konkurrenskraft genom att göra gruppsamarbeten mer produktiva och effektivare än någonsin tidigare.

"Vi upplever en ökad efterfrågan på verktyg och metoder som kan hjälpa företag effektivisera möteshantering. Med vårt mobila mötesverktyg kan man enkelt dokumentera beslut, säkerställa ansvarsfördelning och underlätta kommunikation samt upprätta historisk dokumentation som gör det enklare att fatta välgrundade framtida beslut." säger Henrik Thomé, VD på Sonetel.

Automatiska Mötesprotokoll sammanställer:

• Sammanfattning av möten
  • Överenskommelser
  • Förslag
  • Åtgärder
  • Detaljerad sammanfattning av möten
  • Transkribering

"På Sonetel är vi fast beslutna att göra möten mer produktiva. Vår automatiska lösning för mötesprotokoll utnyttjar kraften hos AI för att förenkla denna process, vilket gör att teamen kan fokusera på att utföra det faktiska arbetet." säger Henrik Thomé, VD på Sonetel.

Bakom tjänsten står Sonetel, ett svenskt globalt kommunikationsföretag som grundades 2005. Automatiska Mötesprotokoll är driftsatt på Sonetels egen "AI services"-plattform med hjälp av en rad olika teknologier, där GPT-4 från OpenAI är en av dem. Tjänsten, som är unik i sitt slag då den erbjuder stöd för svenska, automatisk språkidentifiering samt stöd för långa möten.

Idén bakom Automatiska Mötesprotokoll kom till efter att VD:n Henrik Thomé själv märkt ett behov av lösningen efter fyra timmars långa styrelsemöten. Han ville skapa en app som sparar tid, dokumenterar beslut samt ser till att goda idéer inte går förlorade.

Om Sonetel:

Sonetel är ett svenskt framstående AI-företag inom kommunikation, som hjälper företag att navigera och blomstra i den digitala eran. Företaget tillhandahåller en palett av innovativa tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare att växa sin verksamhet. Bolaget har hittills över 200 000 betalande kunder i över 170 länder och erbjuder i nuläget tjänster såsom virtuella telefonnummer och AI-skapade SEO-anpassade bloggartiklar. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser. Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

För mer information och för att lära dig mer om denna banbrytande produkt, besök: https://sonetel.com/sv/motesprotokoll/

Bilder på tjänsten: https://www.dropbox.com/scl/fo/ksh123bobv5ib3domtgxe/h?rlkey=g2i9jpi8kr7jce119oklp2dfd&dl=0

Bilder på Sonetels VD Henrik Thomé: https://www.dropbox.com/scl/fi/9y6hfdf4jwzsd2h46o6v4/Henrik-Thom-5.JPG?rlkey=z2f9oixkj1s3jfw3wn3rkk4zl&dl=0

För ytterligare information eller frågor, vänligen kontakta:

Henrik Thomé, VD, Sonetel