Valberedningens förslag till val av styrelse i Sonetel AB (publ)

Valberedningen i Sonetel AB (publ), (”Sonetel” eller ”Bolaget”) har tagit fram följande förslag till styrelse inför årsstämman 17 december 2021.

Till styrelse föreslås Henrik Thomé (omval), Martin Jönsson (nyval), Mats Sommarström (omval) samt Peter Montgomery (omval).

Daniel Hasselberg har avböjt omval.

Mats Sommarström föreslås väljas till styrelsens ordförande.

Styrelsens arvode föreslås fördelas enligt följande. Arvode för ordförande ska uppgå till 240 000 kronor samt arvode för övriga ledamöter ska uppgå till 70 000 kronor per ledamot som inte är anställd i Bolaget.

Arvode till Bolagets revisor föreslås utgå med belopp enligt löpande/godkänd räkning i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer.

Förslaget stöds av 47% av bolagets röster.

Presentation av ny kandidat

Martin Jönsson, född 1975, fastighetsentreprenör och ägare till hotellverksamheter samt Investerare i flertalet techbolag. Styrelseledamot i Briox AB (BRIOX) där han är en av bolagets större ägare. Martin har under 2021 ökat sin ägarandel i Sonetel och är idag en av bolagets större ägare.

”Jag ser fram emot att ta plats i styrelsen och därigenom kunna bidra till bolagets fortsatta utveckling. Sonetel har ett starkt kommunikationerbjudande för microbolag som går att skala upp ytterligare för fortsatt expansion.”

Stockholm den 10 december 2021

Valberedningen i Sonetel AB

För mer information:

Mats Sommarström

Valberedningens ordförande
mats.sommarstrom@sonetel.com

Sonetel är ett svenskt företag som tillhandahåller en Software-As-A-Service tjänst för småföretag globalt. Bolaget har hittills över 170 000 betalande kunder i över 170 länder. Huvuddelen av företagets ca 30 anställda arbetar i dotterbolaget i Indien. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser (e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50).