Finländska Esbo väljer Song Networks för sitt multiservicenät

Finländska Esbo väljer Song Networks för sitt multiservicenät Song Networks Holding ABs (Stockholmsbörsen: SONW) finska dotterbolag Song Networks Oy har tecknat avtal för leverans av ett multiservicenät till Esbo, Finlands andra största stad. Nätverkslösningen knyter samman stadens 568 kontor och dess 13 000 anställda i en IP VPN-lösning med IP- telefoni och mobila tjänster. Lösningen kommer att implementeras tillsammans med Fujitsu Services Oy. Avtalet sträcker sig över tre år och har ett värde på cirka 7 MEUR. - Esbo stads beslut att skaffa ett omfattande multiservicenät möjliggör för en kombination av både data- och telekommunikation över ett och samma nätverk. Dessutom underlättar det administrationen av stadens system, samt möjliggör för nya tjänster. Sammantaget innebär det en betydande teknisk fördel där vi har möjlighet att ytterligare utveckla stadens data- och telefonitjänster för de behov vi ser idag och i framtiden, säger Ritva Tolvanen, IT Teknologi Direktör, Esbo stad. - Vi är mycket nöjda med att Esbo stad valde Song Networks som sin leverantör och utvecklingspartner. Genom etableringen av nätet i Esbo blir Song Networks ett stark alternativt även för andra kunder, säger Ari-Jussi Knaapila, Verkställande Direktör för Song Networks Oy. För information, vänligen kontakta: Song Networks Oy Ari-Jussi Knaapila, Verkställande Direktör Telefon: + 358 30 994 2310 Mobil: + 358 50 994 2310 E-post: ari-jussi.knaapila@songnetworks.fi Esbo stad Ritva Tolvanen, IT Teknologi Direktör Mobil: +358 50 598 2956 E-post: ritva.tolvanen@espoo.fi Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en ledande nordisk telekomoperatör. Med en egen nordisk infrastruktur som bas erbjuder Song Networks ett brett utbud av tjänster inom datakommunikation och telefoni i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetens finns inom datakommunikation, med huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Song Networks är en stabil utmanare till de tidigare statsägda operatörerna. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts företagskunder till koncernens DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. Song Networks främsta konkurrensmedel är möjligheten att erbjuda effektiva och tekniskt avancerade kommunikationslösningar i kombination med ett personligt bemötande och högklassig kundservice. Företaget grundades 1995 och har cirka 860 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Song Networks har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare: www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/20/20040920BIT20070/wkr0001.pdf Finländska Esbo väljer Song Networks för sitt multiservicenät