Ledningsförändringar i Song Networks

Report this content

Ledningsförändringar i Song Networks Song Networks Holding AB (Stockholmsbörsen: SONW) meddelar i dag att Tomas Franzén lämnar sin post som koncernchef och VD för Song Networks Holding AB och dess svenska dotterbolag. Tomas Franzén kommer att fortsätta sitt uppdrag som ordinarie styrelseledamot i Song Networks Holding AB. Song Networks Holding ABs styrelseordförande Kjell Nilsson tar temporärt över posten som koncernchef, och det svenska dotterbolagets vice VD Mats Lundqvist tar över som tillförordnad VD för Song Networks Holding AB och som VD för det svenska dotterbolaget. Kjell Nilsson är född 1948. Han har varit ordinarie styrelseledamot i Song Networks sedan 2003 och sedan mars i år är han styrelseordförande. Kjell har under sin karriär bland annat varit VD för Boliden och Trelleborg. Han arbetade dessförinnan på olika befattningar inom Electrolux. Tomas Franzén, som kom till Song Networks den 1 april 2002, lämnar sina uppdrag den sista maj för att börja som VD på Eniro den 1 juni 2004. - Arbetet på Song Networks har varit fantastiskt spännande då vi har lyckats rekonstruera bolaget och få ordning på verksamheten. Att vi hela tiden har lyckas nå de mål vi har föresatt oss visar på bolagets potential. Anledningen till att jag lämnar Song Networks just nu är att jag har fått ett erbjudande som jag personligen inte kan tacka nej till. Tidpunkten ur Songs perspektiv är bra då bolaget nu har nått fast mark och har en väl fungerande organisation. I och med mitt styrelseuppdrag i Song Networks kommer jag att fortsätta medverka till att göra bolaget framgångsrikt, säger Tomas Franzén. - Tomas har varit en tillgång i sitt arbete med att rekonstruera bolaget och att därefter bygga upp en konkurrenskraftig verksamhet. Han är värd all respekt och det är tråkigt att han nu väljer att lämna oss. Att Mats Lundqvist med sin erfarenhet av företaget och branschen tar plats som tillförordnad VD för Song Networks Holding AB och VD för vårt svenska dotterbolag är bra då det bidrar till att säkerställa kontinuiteten i verksamheten. Song Networks resultat fortsätter att utvecklas väl i linje med våra förväntningar och jag ser mycket positivt på framtiden, säger Kjell Nilsson. Song Networks kommer som tidigare planerat att presentera sin rapport för årets första kvartal den 7 maj. Mer information om tider för telefonkonferensen presenteras längre fram på www.songnetworks.net För information, vänligen kontakta: Kjell Nilsson Song Networks Holding AB Mobil: +46 (0)702 60 01 21 Tomas Franzén Song Networks Holding AB Tel: +46 (0)8 5631 01 11 Mobil: +46 (0)701-81 01 11 E-post: tomas.franzen@songnetworks.net Mats Lundqvist Song Networks Holding AB Tel: +46 (0)8 5631 07 12 Mobil: +46 (0)701-81 07 12 E-post: mats.lundqvist@songnetworks.se Jenny Moquist, Investor Relations Song Networks Holding AB Tel: +46 (0)8 5631 02 19 Mobil: +46 (0)701-81 02 19 E-post: jenny.moquist@songnetworks.net Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en data- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Affärsidén är att erbjuda den bästa bredbandslösningen för datakommunikation, Internet och telefoni till företag i Norden. Bolaget grundades 1995 i Sverige och har cirka 840 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och Bolaget har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtiden, s.k. "forward-looking statements" enligt den definition som anges i federala säkerhetslagar i USA. Uttalanden av denna typ baserar sig på aktuella förväntningar som uttrycks av ledningen i Song Networks Holding AB och som är föremål för risker, osäkerheter och andra faktorer som kan innebära att den faktiska utvecklingen kommer att avvika avsevärt från vad som ursprungligen uttalades. Riskerna kan omfatta men är inte begränsade till följande faktorer: inskränkande lagar och regler, tekniska landvinningar eller nya konkurrensmedel, minskad efterfrågan av företagets varor och tjänster, företagets utveckling, lansering och marknadsföring av ny teknik, nya varor och tjänster ligger fel i tiden, konkurrenterna genomför prissänkningar, oförutsedda konstruktionsförseningar, systemfel eller driftstopp och serviceavbrott eller försämrad kundservice åtgärdas inte på ett effektivt sätt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT20060/wkr0006.pdf Ledningsförändringar i Song Networks