Luftfartsverket ny kund till Song Networks

Luftfartsverket ny kund till Song Networks Song Networks Holding ABs (Stockholmsbörsen: SONW) svenska dotterbolag Song Networks Svenska AB har slutit avtal med Luftfartsverket om leverans av direktansluten telefoni. Den nya affären har slutits efter ett avrop från Statskontorsavtalet där Song Networks erbjöd den bästa kombinationen av hög driftsäkerhet och lågt pris. Avtalet löper på 2 år, med option på ytterligare ett år, och är värt totalt 14,2 MSEK. - Vi är oerhört glada att få Luftfartsverket som kund. Deras verksamhet ställer höga krav på tillgänglighet och driftsäkerhet. Därför är det extra kul att vi kunde möta kraven och dessutom erbjuda en lösning som ger kostnadsbesparingar, säger Mats Almgren, försäljnings- och marknadsdirektör på Song Networks. Avtalet innebär att Luftfartsverket får direktansluten telefoni baserat på Song Networks eget fibernät. I detta ingår att Arlanda får en redundant lösning som bidrar till driftsäkerheten. - Valet av Song Networks berodde på att de hade det bästa erbjudandet. Vi ser fram emot att få den nya lösningen på plats, säger Sven-Göran Karlson, upphandlingsansvarig på Luftfartsverket. För information, vänligen kontakta: Song Networks Svenska AB Mats Almgren, försäljnings- och marknadsdirektör Tel: 08-5631 02 40 Mobil: 0701-81 02 40 E-post: mats.almgren@songnetworks.se Luftfartsverket Sven-Göran Karlson, upphandlingsansvarig Telefon: 011-19 21 85 Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en data- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Affärsidén är att erbjuda den bästa bredbandslösningen för datakommunikation, Internet och telefoni till företag i Norden. Bolaget grundades 1995 i Sverige och har cirka 840 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och Bolaget har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtiden, s.k. "forward-looking statements" enligt den definition som anges i federala säkerhetslagar i USA. Uttalanden av denna typ baserar sig på aktuella förväntningar som uttrycks av ledningen i Song Networks Holding AB och som är föremål för risker, osäkerheter och andra faktorer som kan innebära att den faktiska utvecklingen kommer att avvika avsevärt från vad som ursprungligen uttalades. Riskerna kan omfatta men är inte begränsade till följande faktorer: inskränkande lagar och regler, tekniska landvinningar eller nya konkurrensmedel, minskad efterfrågan av företagets varor och tjänster, företagets utveckling, lansering och marknadsföring av ny teknik, nya varor och tjänster ligger fel i tiden, konkurrenterna genomför prissänkningar, oförutsedda konstruktionsförseningar, systemfel eller driftstopp och serviceavbrott eller försämrad kundservice åtgärdas inte på ett effektivt sätt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/19/20040419BIT20240/wkr0006.pdf Luftfartsverket ny kund till Song Networks