Song Networks Holding AB Delårsrapport 1 januari - 31 mars 2004

Song Networks Holding AB Delårsrapport 1 januari - 31 mars 2004 Fortsatt stark resultatutveckling FÖRSTA KVARTALET 2004 · Omsättning, 594 MSEK (579 MSEK motsvarande period föregående år) · Resultat efter skatt, 20 MSEK (-38) · Resultat per aktie, 0,36 SEK (-0,90) · Bruttomarginal före avskrivningar, 49,0% (42,7) · Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA), 68 MSEK (14) · Rörelseresultat efter avskrivningar (EBIT), 15 MSEK (-44) · Kassaflöde, -122 MSEK (287) · Likvida tillgångar 553 MSEK (551), inklusive pantsatta medel. Finansiell nettokassa 415 MSEK (408) För information: Tomas Franzén, CEO Tel: 08-5631 01 11 Mobil: 0701-810 111 E-mail: tomas.franzen@songnetworks.net Joachim Jaginder, CFO Tel: 08-5631 01 99 Mobil : 0701-810 199 E-mail: joachim.jaginder@songnetworks.net Mats Lundqvist, tillförordnad VD Tel : 08-5631 07 12 Mobil : 0701-810 7 12 E-mail : mats.lundqvist@songnetworks.se Kjell Nilsson, styrelseordförande Mobil : 0702-600 121 Jenny Moquist, Investor Relations Manager Tel : 08-5631 02 19 Mobil : 0701-810 219 E-mail : jenny.moquist@songnetworks.net Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en data- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Affärsidén är att erbjuda den bästa bredbandslösningen för datakommunikation, Internet och telefoni till företag i Norden. Bolaget grundades 1995 i Sverige och har cirka 855 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och Bolaget har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtiden, s.k. "forward-looking statements" enligt den definition som anges i federala säkerhetslagar i USA. Uttalanden av denna typ baserar sig på aktuella förväntningar som uttrycks av ledningen i Song Networks Holding AB och som är föremål för risker, osäkerheter och andra faktorer som kan innebära att den faktiska utvecklingen kommer att avvika avsevärt från vad som ursprungligen uttalades. Riskerna kan omfatta men är inte begränsade till följande faktorer: inskränkande lagar och regler, tekniska landvinningar eller nya konkurrensmedel, minskad efterfrågan av företagets varor och tjänster, företagets utveckling, lansering och marknadsföring av ny teknik, nya varor och tjänster ligger fel i tiden, konkurrenterna genomför prissänkningar, oförutsedda konstruktionsförseningar, systemfel eller driftstopp och serviceavbrott eller försämrad kundservice åtgärdas inte på ett effektivt sätt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/07/20040507BIT20110/wkr0001.pdf Hela rapporten