Song Networks i avtal med nya och befintliga kunder

Song Networks i avtal med nya och befintliga kunder Song Networks Holding AB:s (Stockholmsbörsen: SONW) svenska dotterbolag Song Networks Svenska AB har tecknat större avtal med två nya kunder för leverans av data- och telekommunikation till ett ordervärde av 16,8 MSEK. Dessutom har DHL, Scribona och Medborgarskolan valt att förnya och utöka sina befintliga avtal till ett ordervärde av cirka 53,3 MSEK. Samtliga avtal löper mellan 18 och 36 månader. - Det är givetvis väldigt roligt att flera nya affärer har slutits så här innan sommaren. Att dessutom befintliga kunder förlänger och utökar avtalen ser jag som ett bevis för att vi har lyckats leva upp till kundernas tuffa krav på kvalitet och driftsäkerhet, säger Mats Almgren, försäljnings- och marknadsdirektör på Song Networks i Sverige. Nya kunder på tele- och datakommunikation Av ordervärdet om 16,8 MSEK för de två nya kunderna står telefoni för 12,3 MSEK över 2 år och datakommunikation för 4,5 MSEK över 3 år. DHL, Scribona och Medborgarskolan förlänger avtalen Nordens ledande transport- och logistikföretag DHL, sedan tidigare kund till Song Networks i Sverige, Norge och Danmark för nationell och internationell telefoni, förnyar och utökar sitt avtal till att även gälla internationell telefoni till och från Finland. Avtalet löper över 2 år till ett totalt värde av cirka 40 MSEK. Scribona, i dag nordisk IP VPN-kund till Song Networks, förlänger sitt avtal samt utökar lösningen att även gälla hostingtjänster. Scribona placerar verksamhetskritiska servrar i Song Networks datacenter för optimal driftsäkerhet. Avtalet sträcker sig över 18 månader till ett värde av cirka 8 MSEK. Även Medborgarskolan väljer att fortsätta med Song Networks som leverantör av sin datakommunikation där kontoren ansluts med fast access till IP VPN-lösningen. Utöver åtkomst till gemensamma system och anslutning till Internet, ger lösningen också förutsättningar för Medborgarskolan att börja med IP-telefoni som är nästa strategiska steg i infrastrukturutvecklingen. Avtalet löper över 3 år till ett värde av cirka 5,3 MSEK. För information, vänligen kontakta: Song Networks Svenska AB Mats Almgren, försäljnings- och marknadsdirektör Telefon: +46 (0)8 5631 0240 Mobil: +46 (0)701 81 02 40 Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en ledande nordisk telekomoperatör. Med en egen nordisk infrastruktur som bas erbjuder Song Networks ett brett utbud av tjänster inom datakommunikation och telefoni i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetens finns inom datakommunikation, med huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Song Networks är en stabil utmanare till de tidigare statsägda operatörerna. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts företagskunder till koncernens DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. Song Networks främsta konkurrensmedel är möjligheten att erbjuda effektiva och tekniskt avancerade kommunikationslösningar i kombination med ett personligt bemötande och högklassig kundservice. Företaget grundades 1995 och har cirka 850 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Song Networks har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare: www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20030/wkr0001.pdf Song Networks i avtal med nya och befintliga kunder