Song Networks ingår avtal med Visma Advantage AS

Song Networks ingår avtal med Visma Advantage AS Song Networks Holding AB:s (Stockholmsbörsen: SONW) norska dotterbolag Song Networks AS har ingått avtal med Visma Advantage AS för leverans av fast telefoni och Internetaccess till Visma Advantages kunder. Avtalet har ett årligt värde om minimum 20 MNOK, och löper tillsvidare. Visma Advantage AS är en inköpsorganisation för mer än 1500 företag i Norge. Genom avtalet är Visma Advantage återförsäljare av Song Networks tjänster gentemot sina företagskunder. - Det är ett långsiktigt avtal och ett nära samarbete vi har ingått med Song Networks. Vi valde Song Networks som leverantör tack vara deras offensiva satsning på sina indirekta distributionskanaler, automatiserade leveransprocesser och höga tjänstekvalitet, säger Bård Bronken Valasjø, Inköps- och partnerdirektör på Visma Advantage AS. - Vi har sedan tidigare ett väl fungerande samarbete med Visma-gruppen, och avtalet med Visma Advantage AS bekräftar att vi är mycket konkurrenskraftiga också mot återförsäljare. Vi lägger stor vikt vid att utveckla våra indirekta distributionskanaler och har en klar arbetsfördelning mellan oss och våra återförsäljare, vilket stärker både vår och Vismas konkurrenskraft, säger Ketil Kivedahl, Verkställande Direktör på Song Networks AS. För information, vänligen kontakta: Song Networks AS Ketil Kivedahl, Verkställande Direktör Telefon: +47 21 50 24 50 Mobil: +47 400 00 450 E-post: ketil.kivedahl@songnetworks.no Visma Advantage AS Bård Bronken Valasjø, Inköps- och partnerdirektör Telefon: +47 21 00 25 65 Mobil: +47 400 00 901 E-post: baard.valasjo@vismaservices.no Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en ledande nordisk telekomoperatör. Med en egen nordisk infrastruktur som bas erbjuder Song Networks ett brett utbud av tjänster inom datakommunikation och telefoni i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetens finns inom datakommunikation, med huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Song Networks är en stabil utmanare till de tidigare statsägda operatörerna. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts företagskunder till koncernens DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. Song Networks främsta konkurrensmedel är möjligheten att erbjuda effektiva och tekniskt avancerade kommunikationslösningar i kombination med ett personligt bemötande och högklassig kundservice. Företaget grundades 1995 och har cirka 860 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Song Networks har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare: www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/04/20041104BIT20060/wkr0001.pdf Song Networks ingår avtal med Visma Advantage AS