Song Networks tillhandahåller markbunden kommunikationsförbindelse direkt från London till Peking via Ryssland Song Networks erbjuder sina kunder direktförbindelse till Kina genom Ryssland som en förlängning på det egna fibernätet. Denna service är den första i marknaden som använder sig av optisk fiber hela vägen från London till Peking. Genom diversifierad fiber och utrustning erbjuds lösningen helt skyddad. Song Networks Holding AB (Stockholmsbörsen: SONW) meddelar att det finska dotterbolaget Song Networks Oy and CJS TransTeleCom har tecknat ett samarbetsavtal. Samarbetet gör att Song Networks kan erbjuda sina kunder direktförbindelse till Peking, Kina genom Ryssland. - Tillsammans med våra partners så har vi tillgång till den bästa lokala kompetensen. Detta ökar i sin tur våra tjänsters kvalitet och flexibilitet. Denna tjänst möjliggör för våra kunder att expandera och att fullt ut använda sina informationssystem i Peking och därigenom öka effektiviteten i sina investeringar, säger Hanna Grönberg, ansvarig för Carrier och Wholesale Relations, Song Networks Oy. - Genom denna nya sträckning når vi avsevärda förbättringar avseende fördröjningar i nätet, jämfört med den traditionella sträckningen över Stilla Havet. Fördröjning är en avgörande parameter för moderna nätverkstjänster som till exempel VoIP (Voice over Internet Protocol) och ERP (Enterprise Resource Planning) system. Fördröjningen är cirka fyra gånger mindre när trafiken går genom Ryssland. För företag innebär detta att en kinesisk enhet inte behöver någon separat lokal lösning. Istället kan de anslutas till existerande ICT (Information Communication Technology) system och applikationer, säger Jorma Mellin, Nätverksansvarig för Song Networks Oy. För information, vänligen kontakta: Song Networks Oy Ari-Jussi Knaapila, Managing Director Tel: +358 30 994 2310 Mobil: +358 50 994 2310 E-mail: ari-jussi.knaapila@songnetworks.fi Song Networks Oy Hanna Grönberg, Director, Carrier and Wholesale Relations Tel: +358 30 994 2366 Mobil: +358 50 994 2366 E-mail: hanna.gronberg@songnetworks.fi Song Networks Oy Jorma Mellin, Network Manager Tel: +358 30 994 4762 Mobil: +358 50 994 4762 E-mail: jorma.mellin@songnetworks.fi Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en ledande nordisk telekomoperatör. Med en egen nordisk infrastruktur som bas erbjuder Song Networks ett brett utbud av tjänster inom datakommunikation och telefoni i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetens finns inom datakommunikation, med huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Song Networks är en stabil utmanare till de tidigare statsägda operatörerna. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts företagskunder till koncernens DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. Song Networks främsta konkurrensmedel är möjligheten att erbjuda effektiva och tekniskt avancerade kommunikationslösningar i kombination med ett personligt bemötande och högklassig kundservice. Företaget grundades 1995 och har cirka 850 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Song Networks har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare: www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/23/20040623BIT20080/wkr0001.pdf Song Networks tillhandahåller markbunden kommunikationsförbindelse direkt från London till Peking vi