Uttalande från styrelsen för Song Networks Holding AB (publ) med anledning av offentligt erbjudande från Tele2 AB Den 14 september 2004 offentliggjorde TDC A/S ett erbjudande till samtliga aktieägare i och innehavare av konvertibla skuldebrev utgivna av Song Networks Holding AB ("Song"). Styrelsen för Song rekommenderade erbjudandet på det sätt som framgår av pressmeddelande från Song samma dag. Tele2 AB har idag offentliggjort ett erbjudande till samtliga aktieägare i och innehavare av konvertibla skuldebrev utgivna av Song. Mot bakgrund av ovanstående får styrelsen för Song meddela att styrelsen avser att offentliggöra ett uttalande med anledning av Tele2 ABs erbjudande senast den 27 september 2004. Solna 22 september 2004 Song Networks Holding AB (publ) Styrelsen För ytterligare information vänligen kontakta: Kjell Nilsson, styrelseordförande, Song Networks Holding AB Mobil: 0702-60 01 21 Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en ledande nordisk telekomoperatör. Med en egen nordisk infrastruktur som bas erbjuder Song Networks ett brett utbud av tjänster inom datakommunikation och telefoni i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetens finns inom datakommunikation, med huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Song Networks är en stabil utmanare till de tidigare statsägda operatörerna. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts företagskunder till koncernens DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. Song Networks främsta konkurrensmedel är möjligheten att erbjuda effektiva och tekniskt avancerade kommunikationslösningar i kombination med ett personligt bemötande och högklassig kundservice. Företaget grundades 1995 och har cirka 860 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Song Networks har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare: www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/22/20040922BIT21690/wkr0001.pdf Uttalande från styrelsen för Song Networks Holding AB (publ) med anledning av offentligt erbjudande