Vattenfall utökar avtal med Song Networks

Vattenfall utökar avtal med Song Networks Vattenfall Data AB har valt att utöka sitt befintliga avtal med Song Networks Svenska AB, ett helägt dotterbolag till Song Networks Holding AB (Stockholmsbörsen: SONW). Det befintliga datanätverket som Song Networks tillhandahåller sedan slutet av 2003 utökas nu för bättre täckning och tillgänglighet. Avtalet löper över tre år till ett värde av cirka 7,8 MSEK. Vattenfall Data AB, med ansvar för Vattenfallkoncernens nordiska datakommunikation, valde i oktober 2003 en Ethernet VPN-lösning från Song Networks. Lösningen knyter idag samman cirka 20 arbetsorter i ett kommunikationsnätverk med redundanta förbindelser om 20 till 100 Mbit/s. Nu utökas lösningen med en IP VPN-lösning som ansluter ytterligare 85 kontor med en hastighet om 2 till 4 Mbit/s. - Vi arbetar kontinuerligt med konsolidering av vår infrastruktur där vårt interna datanätverk är en viktig möjliggörare. Utbyggnad med högre bandbredd och ett säkerställande av redundans och minimal fördröjning är därför prioriterat. Eftersom den lösning som tidigare levererats av Song Networks har fungerat bra så utökar vi nu avtalet, säger Jan Andersson, chef för IT-Infrastruktur på Vattenfall Data AB. För information, vänligen kontakta: Song Networks Svenska AB Mats Almgren, Försäljnings- och marknadsdirektör Telefon: +46 (0)8 5631 02 40 Mobil: + 46 (0)701 81 02 40 E-post: mats.almgren@songnetworks.se Song Networks Svenska AB Tobias Gyhlénius, Presstjänst Telefon: + 46 (0)8 5631 05 27 Mobil: + 46 (0)701 81 05 27 E-post: tobias.gyhlenius@songnetworks.se Om Song Networks (Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en ledande nordisk telekomoperatör. Med en egen nordisk infrastruktur som bas erbjuder Song Networks ett brett utbud av tjänster inom datakommunikation och telefoni i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetens finns inom datakommunikation, med huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Song Networks är en stabil utmanare till de tidigare statsägda operatörerna. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts företagskunder till koncernens DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. Song Networks främsta konkurrensmedel är möjligheten att erbjuda effektiva och tekniskt avancerade kommunikationslösningar i kombination med ett personligt bemötande och högklassig kundservice. Företaget grundades 1995 och har cirka 860 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Song Networks har 23 kontor runt om i Norden. Se vidare: www.songnetworks.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/24/20040923BIT21650/wkr0010.pdf Vattenfall utökar avtal med Song Networks