Camilla Sundström ny teknisk direktör på Song Networks AB

Report this content

Camilla Sundström ny teknisk direktör på Song Networks AB Camilla Sundström har tillträtt som ny teknisk direktör för Song Networks AB med början den 21 maj 2002, en befattning som innebär ansvar för hela företagets teknikorganisation i Sverige. Camilla Sundström rapporterar till Song Networks AB:s vd, Peter Lövgren, och ingår i bolagets ledningsgrupp. Camilla Sundström har över 20 års erfarenhet från telekombranschen och kommer närmast från befattningen som Vice President for Customer Solutions and Product Development på Hotsip AB, ett företag som utvecklar mjukvara inom mobil- och bredbandsmarknaden. Innan dess har hon haft befattningar som General Manager for Business Consulting and Professional Services (Kanada), Director for Customer Solutions and Operations (Storbritannien) och Director for Customer Support Software and Hardware inom Ericsson-koncernen. Tjänsten som teknisk direktör på Song Networks AB tar hon över efter Peter Lövgren, vd, som sedan årsskiftet 2001/2002 också varit tillförordnad teknisk direktör. - Efter mer än 20 år i telekombranschen ser jag fram emot att arbeta i operatörssegmentet. I mina tidigare befattningar har kunderna stått i fokus och min ambition är att kunna bidra till att göra Song Networks känt som ett företag med mycket nöjda kunder och en effektiv och kompetent teknik- och supportorganisation, säger Camilla Sundström. I en kundundersökning som Song Networks nyligen genomfört framgår mycket klart att såväl befintliga som potentiella kunder sätter leveranskvalitet, service och support främst vid val av internet- och telefonileverantör. Därför står nu dessa områden i fokus inom verksamheten. - Vi arbetar kontinuerligt med att trimma verksamheten och fokuserar på vårt kärnerbjudande, som är högkvalitativa kommunikationstjänster till företag. Parallellt med detta lägger vi stora resurser på att öka tillgängligheten och stabiliteten i vårt nordiska stam- och accessnät samt på att förbättra vår leveransprocess och support till kunderna. Camilla Sundströms erfarenheter och kunskaper kommer därför att vara en stor tillgång för vår organisation och våra kunder, säger Peter Lövgren, vd för Song Networks AB. Fotografier på Camilla Sundström finns att ladda ner från www.songnetworks.se/press under "bildbank" för fri publicering. För mer information, kontakta: Song Networks AB Song Networks Holding AB Camilla Sundström, Jenny Moquist, teknisk direktör Investor Relations Manager Tel: 08-5631 03 33 Tel: 08-5631 02 19 Mobil: 0701-810 333 Mobil: 0701-810 219 E-post: E-post: camilla.sundstrom@songnetworks.se jenny.moquist@songnetworks.net Song Networks AB Peter Lövgren, verkställande direktör Tel: 08-5631 06 56 Mobil: 0701-810 656 E-post: peter.lovgren@songnetworks.se Om Song Networks, tidigare Tele1 Europe, (NASDAQ: SONW, Stockholmsbörsen: SONW). Song Networks är en utav de ledande data- och teleoperatörerna med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Affärsidén är att erbjuda helhetslösningar för data, internet, hosting och telefoni till företag i Norden. Song Networks är idag den enda pan-nordiska operatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet till företag. Utbyggnaden av accessnäten har skett i Nordens största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, är en utav Europas snabbaste motorvägar för data- och internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. Företaget grundades 1995 i Sverige och har cirka 1000 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget har 34 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net. Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtiden, s.k. "forward- looking statements" enligt den definition som anges i federala säkerhetslagar i USA. Uttalanden av denna typ baserar sig på aktuella förväntningar som uttrycks av ledningen i Song Networks Holding AB och som är föremål för risker, osäkerheter och andra faktorer som kan innebära att den faktiska utvecklingen kommer att avvika avsevärt från vad som ursprungligen uttalades. Riskerna kan omfatta men är inte begränsade till följande faktorer: inskränkande lagar och regler, tekniska landvinningar eller nya konkurrensmedel, minskad efterfrågan av företagets varor och tjänster, företagets utveckling, lansering och marknadsföring av ny teknik, nya varor och tjänster ligger fel i tiden, konkurrenterna genomför prissänkningar, oförutsedda konstruktionsförseningar, systemfel eller driftstopp och serviceavbrott eller försämrad kundservice åtgärdas inte på ett effektivt sätt. För närmare information om sådana risker och osäkerhetsfaktorer som påverkar företagets verksamhet, se Song Networks Holding AB:s rapporter som kontinuerligt inges till U.S. Securities and Exchange Commission tillsammans med bolagets årsredovisningar (formulär 20-F) och övriga rapporter (formulär 6-K). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00280/wkr0002.pdf