Song Networks levererar unik, integrerad telefonilösning till Arkitektkopia

Report this content

Song Networks levererar unik, integrerad telefonilösning till Arkitektkopia Song Networks levererar, i samarbete med en annan mobiloperatör och en växelleverantör, en integrerad telefonilösning som effektiviserar Arkitektkopias telefoni markant. Den nya lösningen integrerar fast och mobil telefoni, DECT och centrala växelfunktioner i ett och samma system. Lösningen innebär att Arkitektkopias 38 kontor kommer att kunna knytas samman i ett gemensamt telefonisystem med en central växel vilket gör att telefonister och helpdeskfunktioner utspridda över landet kommer att kunna samverka. Arkitektkopias 450 medarbetare kommer i fortsättningen att kunna ha endast en telefon och ett telefonnummer istället för två av vardera. - Song Networks har varit lyhörda för våra behov och levererat en lösning som låter oss uppnå de mål vi föresatt oss från början. Det har varit en positiv överraskning att Song Networks i samarbete med andra leverantörer gemensamt skapat den bästa lösningen för oss, säger Håkan Lenneryd, IT-chef på Arkitektkopia. Med den nya lösningen kopplas mobila samtal via Song Networks fasta nät till en bråkdel av kostnaden jämfört med tidigare, då dessa samtal kopplades via GSM-nätet. - Vår investering uppgår till 1,8 miljoner kronor och vi uppskattar att vi räknar hem detta på ca 15 månader i rena kostnadsbesparingar, fortsätter Håkan Lenneryd, IT-chef på Arkitektkopia. Telefonilösningen ger även förbättrad kundservice, i och med att lösningen väsentligt ökar tillgängligheten till Arkitektkopias medarbetare. Dessutom minskar telefonikostnaderna för kunderna eftersom de alltid ringer till Arkitektkopia till lokalsamtalstaxa. - Vi är stolta över att kunna leverera en lösning som inte bara är en fördelaktig investering avseende kostnadsbesparingar utan också underlättar och förenklar Arkitektkopias dagliga kommunikation, säger Mats Almgren, försäljningsdirektör på Song Networks. Telefonilösningen bygger på: - Växel: Ericsson MD110, BC11, med mobile extension - Hänvisningsdator - Redundans på växeln som ansluts via alternativ accessmetod mot Song Networks nät - Nätgrupperade kontor via 2Mb-förbindelser från Song Networks - Direktanslutning mot GSM-operatören För mer information, vänligen kontakta: Song Networks AB Mats Almgren, försäljningsdirektör Tel: 08-5631 02 40 Mobil: 0701-810 240 E-post: mats.almgren@songnetworks.se Arkitektkopia AB Håkan Lenneryd, IT-chef Tel/mobil: 08-50 60 70 44 E-post: hakan.lenneryd@arkitektkopia.se Om Song Networks, tidigare Tele1 Europe, (NASDAQ: SONW, Stockholmsbörsen: SONW) Song Networks är en snabbväxande data- och teleoperatör med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Affärsidén är att erbjuda bredbandslösningar för data, internet, hosting och telefoni till företag i Norden. Song Networks är idag den enda pan- nordiska operatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet till företag. Utbyggnaden sker i Nordens 80 största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, blir en av Europas snabbaste motorvägar för data- och internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. Företaget grundades 1995 i Sverige och har cirka 1200 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm och bolaget har 24 kontor runt om i Norden. Se vidare www.songnetworks.net Arkitektkopia har funnits på marknaden sedan 1951. Arkitektkopia är idag ett modernt IT-företag som är marknadsledande när det gäller att tillgodose byggbranschens behov av ett fungerande informationsflöde. Det görs genom att på 32 orter i landet leverera ett noga utvalt, komplett och kvalitetssäkrat sortiment av lösningar, tjänster och kompetens för effektiv informationshantering. Mer information på www.arkitektkopia.se Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtiden, s.k. "forward- looking statements" enligt den definition som anges i federala säkerhetslagar i USA. Uttalanden av denna typ baserar sig på aktuella förväntningar som uttrycks av ledningen i Song Networks Holding AB och som är föremål för risker, osäkerheter och andra faktorer som kan innebära att den faktiska utvecklingen kommer att avvika avsevärt från vad som ursprungligen uttalades. Riskerna kan omfatta men är inte begränsade till följande faktorer: inskränkande lagar och regler, tekniska landvinningar eller nya konkurrensmedel, minskad efterfrågan av företagets varor och tjänster, företagets utveckling, lansering och marknadsföring av ny teknik, nya varor och tjänster ligger fel i tiden, konkurrenterna genomför prissänkningar, oförutsedda konstruktionsförseningar, systemfel eller driftstopp och serviceavbrott eller försämrad kundservice åtgärdas inte på ett effektivt sätt. För närmare information om sådana risker och osäkerhetsfaktorer som påverkar företagets verksamhet, se Song Networks Holding AB:s rapporter som kontinuerligt inges till U.S. Securities and Exchange Commission tillsammans med bolagets årsredovisningar (formulär 20-F) och övriga rapporter (formulär 6-K). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/11/20020211BIT00020/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/11/20020211BIT00020/bit0001.pdf