Dell SonicWALL säkrar nätverk inom detaljhandeln

Report this content

Alltfler företag inom detaljhandeln väljer Dell SonicWALL som leverantör för att säkra sina nätverk och affärsmiljöer. Senast i raden av kunder är Rudolf Wöhrl AG, en av Tysklands mest välkända modekedjor, och Work in Progress Textilhandels GmbH, exklusiv distributör av klädmärket Carhartt i Europa.

Dell SonicWALL offentliggjorde idag att Rudolf Wöhrl AG har valt Dell SonicWALL för att förbättra säkerheten i deras datanätverk. Med 38 outlets och över 2 500 anställda är Wöhrl återförsäljare av populära märken som Hugo Boss, Esprit, Gerry Weber och Marc O’Polo. Samtliga av Wöhrls filialer är ihopkopplade i ett nätverk för att det ska gå snabbt och enkelt att komma åt viktig information. Efter en noggrann utvärdering av marknadens olika lösningar valde Wöhrl att installera Dell SonicWALL Aventail E-Class SRA (Secure Remote Access) Appliance, som kombinerar komplett skydd med full säkerhetskontroll av ändpunkter och enhetlig policyhantering. De nyckelfaktorer som avgjorde valet till Dell SonicWALLs fördel var möjligheten till central hantering och övervakning av varje enskild ändpunkt och förmågan att övervaka i realtid.

Utöver detta har Work in Progress Textilhandels GmbH – en exklusiv distributör av klädmärket Carhartt i Europa – nu också valt att använda Dell SonicWALLs nätverkssäkerhetslösningar. Carhartt är ett av Europas ledande varumärken inom streetwear. Sedan företaget bytte till Dell SonicWALL skyddas huvudkontoret av ett kluster av NSA E6500 Network Security Appliances (NSAs), därtill används en mängd olika modeller från Dell SonciWALL på ett stort antal filialer och produktionsanläggningar, allt från den lilla TZ 210-brandväggen till den större NSA-serien. En stor fördel för Work in Progress är att alla system runt om i världen hanteras och övervakas med Dell SonicWALLs Global Management System (GMS), vilket reducerar administrationskostnaderna avsevärt. Med GMS får företag en säker lösning för enkel och säker management med en centraliserad övervakning. GMS ger nätverksadministratörer en inblick i datatrafiken i realtid som saknar motstycke.

Detaljhandelns teknologipartner

Detaljhandeln står inför ett växande antal IT-utmaningar, bland dessa märks strikta överensstämmelsekrav från banker och betalkortsleverantörer (med stränga PCI-säkerhetsstandarder) och framväxten av nya elektroniska betalningsmetoder via mobiltelefonen. I och med att kontantlösa betalningar är på uppgång måste företagen inom detaljhandeln nu kunna garantera ett säkert dataskydd för att hålla sig konkurrenskraftiga.

Dell SonicWALL stödjer de aktörer inom detaljhandeln som vill introducera eller uppdatera system för att säkra information och affärsprocesser, och företaget framstår nu alltmer som ett förstahandsval när det kommer till att välja teknologipartner. Dell SonicWALLs lösningar kopplar samman försäljningsställen och kassor för säker datatransferering och möjliggör även säker datakommunikation genom att etablera VPN-anslutningar mellan butiker, filialer och huvudkontor.

Globala nätverkssäkerhetslösningar

Dell SonicWALL erbjuder lösningar för nätverkssäkerhet och dataskydd som gör det möjligt för kunder och partners över hela världen att dynamiskt säkra, kontrollera och skala sina globala datanätverk. Säkerhetslösningarna är tillräckligt smarta för att kunna anpassas dynamiskt allteftersom organisationer och hot utvecklas globalt. Genom att utnyttja den patenterade Reassembly-Free Deep Packet Inspection-teknologin, i en kombination med en snabb, parallell och flerkärnig hårdvaruarkitektur, möjliggör Dell SonicWALL simultan ”multi-threat”-skanning och analys och erbjuder ett tekniskt ramverk som gör att hela lösningen kan skalas upp vid installation i nätverk med hög bandbredd. Lösningarna är tillgängliga för företag alla typer av storlek och används i affärsmiljöer, campusmiljöer, butiker, myndigheter, tjänsteleverantörer, och inom sjukvården m.m.

För mer nyheter kring dynamisk säkerhet och nästa generations nätverk, följ SonicWALL på LinkedIn, Facebook, YouTube och Twitter

SonicWALL

Jan Hindolff

jhindolff@SonicWALL.com

Eric Uggla

BondPR

eric@bondpremea.com

Om Dell SonicWALL

Dell SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverks- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. Dell SonicWALLs produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. SonicWALLs lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information, vänligen besök http://www.sonicwall.com eller www.dell.com.

Taggar: