Filmpremiär i mobiltelefonen med PlayNow™ arena movies

Sony Ericsson sammanför kommunikation och underhållning genom att lansera en filmtjänst som erbjuder spelfilm i mobilen i kombination med fantastisk skärmkvalitet. Sony Ericssons W995 Walkman, som kommer ut på den svenska marknaden i dagarna, är den första telefonen med ”PlayNow™ arena with movies” och ger användaren tillgång till 60 spelfilmer under ett år utan extra kostnad.

Stockholm, 28 maj 2009. Lanseringen av filmer på PlayNow™ arena är ett steg i Sony Ericssons strategi för kommunikation och underhållning som presenterades på Mobile World Congress i Barcelona i februari i år. PlayNow™ arena med filmer är en tjänst från Sony Ericsson som är kompatibel med utvalda telefoner. Först ut på den svenska marknaden är W995 Walkman, som ger användaren tillgång till 60 spelfilmer över ett år utan extra kostnad. Varje film är optimerad för att ge kunden bästa tänkbara filmupplevelse i mobiltelefonen. Man kan alltid välja mellan cirka 15 filmer, och nya titlar läggs till i katalogen varje månad. Efter att en långfilm har laddats ner till telefonen kan man titta på den hur många gånger som helst i upp till 90 dagar. Nedladdade filmer formateras automatiskt för att passa telefonens prestanda. Med den fantastiskt höga bild- och ljudkvaliteten är bilderna så knivskarpa att man kan läsa textningen och uppfatta alla små detaljer. – Våra kunder söker underhållning oavsett var de befinner sig. Med nedladdningsbara filmer på PlayNow™ arena fortsätter vi att flytta fram gränserna för våra kunders möjligheter att enkelt få underhållning i mobiltelefonen, säger Joakim Liljedahl, kategorichef på Sony Ericsson i Norden. PlayNow™ arena med filmer – så här gör man • Ladda ner filmerna på datorn från www.playnow-arena.com/movies • För över dem till din Sony Ericsson-telefon genom “side loading” från datorn med hjälp av USB-enheten • Titta på dem så mycket du vill i upp till 90 dagar, filmerna är i ett specialformat som inte kan spelas upp på någon annan enhet • Välj bland ett urval på cirka 15 filmer, varje månad läggs ungefär fyra nya filmer till som ersätter äldre material • Under en tolvmånadersperiod kan man ladda ner upp till 60 filmer • Filmkatalogen anpassas till olika länder och är en blandning av klassiska och nyare filmer PlayNow™ arena med filmer startar med lanseringen av W995 Walkman™, som finns i butik i juni 2009 i Sverige, Norge, Nederländerna, Tyskland och Storbritannien. Tjänsten kommer även att finnas på senare telefoner, såsom Satio och Aino, som också lanseras i dag.

Taggar: