Fyra nya bastelefoner från Sony Ericsson

Delhi, Indien, 24 januari 2008. Sony Ericsson presenterar idag fyra nya bastelefoner. R300 Radio och R306 Radio integrerar radio i mobiltelefonen medan T270 och T280 är stilrena och funktionella vardagstelefoner. Med dessa modeller riktar sig Sony Ericsson till privat-personer och företag, men också till nya utvecklingsmarknader, till exempel Indien. Av de fyra modellerna släpps R306 och T280 i Norden.

SONY ERICSSON R300 OCH R306 RADIO
– R300 och R306 har utmärka radiofunktioner som gör att du när som helst kan lyssna på dina favoritkanaler för musik, sport eller nyheter. Både till utseende och funktionalitet är modellerna inspirerade av en traditionell radioapparat, säger Joakim Liljedahl, kategorichef på Sony Ericsson.

Placera R300 eller R306 på sidan så ser du tydligt att telefonerna påminner om en radioapparat. Båda modellerna har särskilda knappar för förinställda radiostationer samt högtalare med klart och tydligt ljud. Den vikbara R306 har två högtalare vilket ger stereoljud med imponerande volym och kvalitet. Den har även en extern display som visar vilken radiostation som spelas.

Båda modellerna kan användas som klockradio och från Sony Ericssons Walkman-telefoner har man lånat den populära funktionen TrackID som blixtsnabbt identifierar okända låtar som spelas i din omgivning, till exempel från stereon på ett café. Ett klick är allt som behövs för att få information om låttitel, artist och album där låten finns med.

R306 har en inbyggd 1,3 megapixelkamera medan R300 har en VGA-kamera. Båda har Bluetooth så att användaren kan använda något av Sony Ericssons trådlösa headset, till exempel HBH-PV703.

R300 och R306 (GSM/GPRS) lanseras på utvalda marknader under andra kvartalet 2008. R300 släpps i svart och koppar medan R306 släpps i svart och champagne/vit.

SONY ERICSSON T270 OCH T280 – SNYGG DESIGN TILL BRA PRIS
T270 och T280 är två stilrena modeller, bara 13 mm tunna i borstad lättmetall och med en snygg yta. Med dessa modeller erbjuder Sony Ericsson förstklassig design till ett konkurrenskraftigt pris.

– T270 och T280 riktar sig till två specifika målgrupper: professionella användare som vill ha en enkel och kompakt arbetstelefon, och till privatpersoner som vill ha en klassisk, väldesignad telefon med kamera, säger Joakim Liljedahl, kategorichef på Sony Ericsson.

T280 är lätt att hantera, snabb när man skriver textmeddelanden och med den smidiga navigationsknappen når man både adressboken och FM-radion. Den har en 1,3 megapixelkamera, ett smidigt fotoalbum och Bluetooth som gör att du trådlöst kan skicka bilder till dina vänner. Tack vare Bluetooth kan man också använda T280 tillsammans med något av Sony Ericssons headset, till exempel HBH-PV770 eller HBH-PV712.

Även T270 är utrustad med Bluetooth. Den har en sofistikerad design och en rad funktioner som ofta efterfrågas av affärsanvändaren. Telefonbok, kalender och meddelanden nås genom ett enda klick och du kan ha effektiva telefonmöten med den inbyggda högtalartelefonen. Sony Ericsson har medvetet utelämnat kameran för att göra telefonen så enkel och smidig som möjligt.

T270 och T280 (GSM/GPRS) släpps på utvalda marknader under första kvartalet 2008. De lanseras i färgerna silver/svart och koppar/silver.

För högupplösta bilder: www.sonyericsson.com/press

Tekniska specifikationer finns att ladda ned som PDF i detta mail.