Nu kommer Sony Ericssons nya supertelefoner

Stockholm, 11 oktober 2007. Lagom inför julhandeln passar Sony Ericsson på att släppa sina nya Walkman- och Cyber-shot-telefoner, W910 och K850. Båda prestigemodellerna finns i butik under oktober.

Den första Walkman-telefonen W800 lanserades i augusti 2005. Sedan dess har Sony Ericsson sålt mer än 45 miljoner Walkman-telefoner världen över. Den första Cyber-shot-telefonen lanserades i juni 2006 och Sony Ericsson har nu sålt mer än 13 miljoner Cyber-shot-enheter. De nya modellerna, W910 och K850, bygger vidare på företagets framgångar inom musik- och kameratelefoner. Båda har turbo-3G (HSDPA) vilket innebär snabb nedladdning av musik och annat mobilt innehåll, och båda kommer med nya spännande funktioner.

Ett nytt Walkman-beat
Den nya Walkman-telefonen W910 är en utpräglad underhållningsmaskin, perfekt för musik, 3D-spel, video och snabbt internet. Den hjälper dig också att välja låtar och skapa spellistor på ett nytt sätt. Med funktionen Shake control vickar du bara lätt på telefonen för att välja nästa låt. Skakar du telefonen väljs en låt slumpmässigt. Med samma funktioner kan du också styra olika spel. SensMe är en annan ny funktion som väljer låtar och skapar spellistor som matchar ditt humör. W910 levereras med ett 1GB Memory Stick Micro som rymmer mer än 900 låtar*. Minnet kan utvidgas med ett större minneskort som rymmer ännu fler låtar.

Nya är också Sony Ericssons färgkoordinerade tillbehör. De portabla högtalarna MPS-70 och Stereo Bluetooth Headset HBH DS-220 finns nu i samma röda färg som W910.

– Våra kunder vill alltid bära med sig sin favoritmusik, och de vill att det ska vara lätt att fylla telefonen med låtar. Med W910 går det enklare och snabbare än någonsin att föra över låtar från datorn eller ladda ned musik direkt till telefonen, säger Rikard Skogberg, Kategorichef med ansvar för Walkman-telefoner på Sony Ericsson.

Ha alltid kameran med dig
Cyber-shot-telefonen K850 är utrustad med en 5-megapixelkamera med autofokus, Xenon-blixt och videolampa. Resultatet är en telefon som skapar lika bra bilder som en renodlad digitalkamera. Cyber-shot-telefonen hjälper dig dessutom att lyckas med dina bilder, även om du inte är någon fotoexpert. Med ett enda klick förbättrar Photo Fix ljusbalansen i bilden så att den blir så bra som möjligt. Använd BestPic för att fotografera rörliga objekt. Kameran tar då nio bilder i snabb följd och du kan enkelt välja att spara den bästa bilden.

– Sony Ericsson ska först och främst erbjuda den bästa mobiltelefonen, men i K850 erbjuder vi dessutom ett hundraprocentigt alternativ till en renodlad digitalkamera. K850 är fylld med smarta funktioner, den är mycket enkel att använda och ger den bästa bildkvaliteten av alla kameratelefoner som nu finns på marknaden, fortsätter Rikard Skogberg.

Sony Ericssons Walkman-telefon W910 släpps i färgerna rött och svart. Cyber-shot-telefonen K850 är svart med blå detaljer. Båda modellerna är HSDPA-telefoner (turbo-3G) och släpps i butik i oktober 2007.

För högupplösta bilder: www.sonyericsson.com/press

För tekniska specifikationer: www.sonyericsson.com/w910 och www.sonyericsson.com/k850