Sony Ericsson lanserar Play Now™ plus – en obegränsad musiktjänst

Sverige blir första marknad för Sony Ericssons nya obegränsade musiktjänst när en specialversion av Walkman-telefonen W902 börjar säljas tillsammans med Telenor under årets sista kvartal. Tjänsten lanseras globalt under 2009.

Lund, 24 september 2008. Idag presenterar Sony Ericsson musiktjänsten PlayNow™ plus, som ger Sony Ericssons användare obegränsad tillgång till musik i både dator och telefon till en fast månadsavgift.

PlayNow™ plus kommer att sätta en helt ny standard för en obegränsad musikupplevelse i mobilen, med enastående nedladdningshastighet, hög ljudkvalitet och tillgång till ett av de största musikbiblioteken för obegränsad musiknedladdning. PlayNow™ plus garanterar en obegränsad tillgång till miljontals låtar och bygger på Sony Ericssons samarbete med Omnifone och alla större internationella musikbolag, inklusive EMI, Sony BMG, Warner Music och Universal, samt tusentals lokala musikbolag.

PlayNow™ plus erbjuder enkel tillgång till miljontals låtar till dator eller mobiltelefon med bara ett par knapptryck. En integrerad musikspelare gör det möjligt att ladda ner och spela obegränsat med musik på datorn. Det finns inte längre någon anledning att synka telefon och pc, inte heller att sidoladda – telefon och pc delar på samma katalog, vänner och listor.

Användarna av PlayNow™ plus kan även dela med sig av sin musik och musiksmak till andra användare och när abonnemanget går ut får man dessutom behålla 100 av sina mest spelade låtar, DRM-fritt utan kopieringsskydd. För att ge omedelbar tillgång till PlayNow™ plus inkluderar Sony Ericsson 1 000 av de senaste mest populära låtarna, globalt och lokalt, direkt i boxen med varje specialversion av Sony Ericsson W902 från Telenor.

– Alla mobila konsumenter vill ha musik och innehåll till sina telefoner, men många upplever det som krångligt, långsamt och tidskrävande. Med PlayNow™ plus försvinner dessa hinder och vi ger konsumenten frihet att söka efter, ladda ner, lyssna och rekommendera så mycket musik de vill – när som helst och var som helst, säger Ola Lilja-Molén, marknadschef på Sony Ericsson i Norden.

– Genom PlayNow™ plus ger vi våra kunder tillgång till obegränsade musikupplevelser oavsett var de befinner sig, till ett fast pris. Du kan upptäcka gamla och nya låtar och skapa spellistor var du än befinner dig. Allt synkas automatiskt mellan dator och telefon. PlayNow™ plus tar ett av världens musikbibliotek till din ficka, säger Gunilla Dyrhage, Chef för Konsumentmarknad, Telenor Sverige.

Lanseringserbjudandet för PlayNow™ plus med Telenor innefattar:
• Obegränsad tillgång till miljontals låtar
• Sony Ericsson W902 Walkman-telefon: 5-megapixels kamera med autofokus, 8 GB minneskort, Clear Audio-kvalitet
• 1 000 av de senast mest populära låtarna, globalt och lokalt kommer att vara förladdade i telefonen
• När abonnemanget går ut får användaren behålla 100 av sina mest spelade låtar, DRM-fritt utan kopieringsskydd att spela för alltid på valfri musikspelare

PlayNow™ arena expanderar
Parallellt med lanseringen av PlayNow™ plus utvidgas även Sony Ericssons framgångsrika PlayNow™ arena, som lanserades i Norden i augusti, till att även omfatta Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Schweiz och Österrike under årets sista kvartal. I samband med expanderingen kommer även Universal Music Group att delta med sin omfattande musikkatalog till befintliga PlayNow™ arena-marknader. Detta viktiga tillskott innebär att PlayNow™ arena blir den första lagliga mobila musiktjänst som erbjuder DRM-fri musik från samtliga stora internationella samt oberoende musikbolag.

Taggar: