Sony Ericsson lanserar två nya USB-modem med alla behövliga tekniska finesser

MD400 och MD400g är Sony Ericssons första USB-modem med HSPA-kapacitet. De ger inte bara snabb bredbandsuppkoppling, utan har också en kombinerad port för M2 Memory Stick Micro™ och microSD™ – allt förpackat i en stilfull design. Förutom den inbyggda antennen finns en roterbar andra antenn som optimerar prestandan när den används. När modemet stängs täcker och skyddar antennen USB-kontakten. MD400g har även en inbyggd GPS-mottagare som automatiskt visar användarens aktuella position.

För folk i farten är det en nödvändighet att alltid kunna hålla kontakt med kollegor, kunder, vänner och familj. Nu erbjuder
Sony Ericsson användarna den bredbandshastighet de behöver genom nya modem med inbyggd HSPA-teknik. Nedladdningshastigheten är 7,2Mb/s och användaren kan ladda upp med 2,0Mb/s. Det betyder att e-post med bilder eller videoklipp som bilagor kan skickas upp till fem gånger snabbare än tidigare.

– MD400 och MD400g är snygga modem som ger hög prestanda och tillgång till alla viktiga funktioner, även om du är långt från ditt bredband hemma eller på kontoret. USB-modemet installeras snabbt och enkelt och den inbyggda tekniken garanterar åtkomst till internet när som helst. Den kombinerade porten för M2 Memory Stick Micro™ och microSD™ höjer verkligen de här produkterna över mängden, inte minst MD400g som kommer med inbyggd GPS-mottagare, säger Joakim Liljedahl, kategorichef på Sony Ericsson.

Sony Ericsson MD400/MD400g – för folk i farten
• HSPA-teknik – upp till 7,2Mb/s nedladdning och 2,0Mb/s uppladdning
• Det första USB-modemet med kombinerad port för M2 Memory Stick Micro™ och microSD™
• Inbyggd antenn kompletterad med en roterbar andra antenn ger maximerad mottagning och snabbare dataöverföring
• Innovativ mekanisk design som gör att den externa antennen också skyddar den infällbara USB-kontakten när modemet inte används
• USB-modem – kan användas i både bärbara och stationära datorer
• Inbyggd GPS-mottagare och GPS-tjänst (MD400g) som kan länka direkt till Google Maps™ och markera aktuell position
• Genväg till PlayNow Arena där Sony Ericsson erbjuder mängder med underhållning för nedladdning
• Automatisk installation
• Automatisk konfigurering

Räckvidden hos MD400/MD400g ger dig alltid åtkomst till snabbt internet, oavsett om du behöver uppkopplingen i jobbet, om du är en student långt från biblioteket eller om bara vill nöjessurfa i en park eller på ett café.

Sony Ericsson MD400 och MD400g finns på utvalda markander fjärde kvartalet 2008