Sony Ericsson släpper USB-modem för mobilt bredband

Stockholm, 6 november 2007. Sony Ericsson presenterar idag sitt första USB-modem för mobilt bredband. MD300 ansluts enkelt i en vanlig USB-port och kopplar upp datorn mot internet via HSDPA- UMTS-, EDGE- eller GPRS-nätverk.

Sony Ericsson MD300 är ett förstklassigt verktyg om man vill vara bredbandsuppkopplad utanför kontoret eller på resande fot. MD300 är enkel att installera i datorns USB-port och allt man behöver för att koppla upp sig finns förinstallerat i modemet, även pc-mjukvara.

– MD300 kombinerar höga nedladdningshastigheter med enkel installation och konfigurering. Det är ett perfekt verktyg för alla som kräver konstant tillgång till internet. MD300 är först ut i en serie mobila bredbandsprodukter där vi kombinerar Sony Ericssons höga driftsäkerhet med en lika hög formfaktor, säger Joakim Liljedahl, kategorichef på Sony Ericsson.

MD300 är lika kompakt och lätt att använda som ett USB-minne. Pc-mjukvara och drivrutiner är redan installerade i modemet som konfigureras automatiskt så snart det kopplas in i USB-porten. Du kopplar alltså upp dig på bara några sekunder. Drivrutiner för Apple-datorer finns att ladda ned.

Det användarvänliga gränssnittet inkluderar en knapp som omedelbart tar användaren till PlayNow, Sony Ericssons mobila underhållningstjänst med massor av musik, film och annat innehåll för nedladdning.

MD300 ger internetuppkoppling genom HSDPA, UMTS, EDGE eller GPRS vilket innebär att du kan koppla upp dig mot internet var som helst, när som helst.

MD300 släpps i svart och silver och finns I butik under det första kvartalet 2008.

För högupplösta bilder: www.sonyericsson.com/press

Bilder samt PDF med tekniska specifikationer finns att ladda ned via länkar i detta mail.