Sony Ericssons klotrunda Bluetooth-högtalare – ser lika bra ut som den låter

Stockholm, 11 oktober 2007. Idag presenterar Sony Ericsson sin nya portabla Bluetooth-högtalare MBS-100, ett perfekt tillbehöret för Walkman-telefoner och andra musiktelefoner med Bluetooth. För den som vill dela med sig av sin musik, oavsett var man befinner sig, och undvika krånglig installation och sladdar, är MBS-100 lösningen.

MBS-100 är Sony Ericssons första högtalare som sladdlöst, via Bluetooth, kan spela upp streamad musik från din telefon.

– MBS-100 är helt unik på marknaden. Ljudkvaliteten, designen och bekvämligheten gör den till det perfekta komplementet till din Walkman-telefon. Du kan lyssna på dina favoritlåtar oavsett var du är, det enda du behöver är din telefon och MBS-100. Ljudupplevelsen tillsammans med designen gör det här till ett tillbehör som väcker habegäret, säger Rikard Skogberg, Kategorichef på Sony Ericsson.

MBS-100 har skapats för musikälskare som vill njuta och dela med sig av sin musik var som helst. Den är exceptionellt enkel att använda. Anslut högtalaren trådlöst till din telefon och inom några sekunder kan du spela upp din favoritmusik med ett kristallklart och kraftigt ljud. MBS-100 ger en ljudupplevelse utöver det vanliga tack vare den senaste streamingtekniken A2DP.

Den kompakta designen gör det enkelt att ta med MBS-100, och den medföljande väskan skyddar högtalaren när du är på språng. MBS-100 innehåller ett integrerat laddningsbart batteri som fulladdat ger upp till fem timmars speltid.

Med MBS-100 har Sony Ericsson brutit gränser för design. Högtalaren har ett helt eget uttryck och en sober svart finish som matchar Sony Ericssons Walkman-sortiment och även fungerar väl med de flesta andra Bluetooth-utrustade telefoner.

Den portabla Bluetooth-högtalaren MBS-100 finns i butik på utvalda marknader från fjärde kvartalet 2007.

Bluetooth™ Car Handsfree HCB-105
Förutom den nya Bluetooth-högtalaren, presenterar Sony Ericsson även ett annat spännande tillbehör, Bluetooth Car Handsfree HCB-105. Denna fickstora Bluetooth-lösning för bilen behöver ingen installation och kombinerar smart design med anmärkningsvärt bra ljud och prestanda.

HCB-105 erbjuder ett bekvämt sätt att kommunicera handsfree på vägen. HCB-105 fästs på solskyddet med ett clip och styrs enkelt med två knappar, en för av/på samt svara eller avsluta samtal, och en som justerar volymen.

Med en taltid på upp till 25 timmar och en standby-tid på upp till 700 timmar, låter HCB-105 dig vara tillgänglig även på riktigt långa resor. Det är den perfekta billösningen för dem som kräver snygg design, enkelhet och utmärkt ljudkvalitet.

Bluetooth™ Car Handsfree HCB-105 finns i butik på utvalda marknader från första kvartalet 2008.

För högupplösta pressbilder: www.sonyericsson.com/press
Fullständiga specifikationer i den PDF som finns att ladda ned längst ned i detta mail.