Ta med dig din bredbandsuppkoppling vart du än går med Sony Ericssons nya pc-kort PC300

Nu blir det möjligt att surfa med bredbandshastighet även när man sitter på bussen, är ute på landet eller reser runt på andra sidan jordklotet. Sony Ericssons nya pc-kort för laptops är det första som stödjer fyra generationers mobilnät: HSDPA, UMTS, EDGE och GPRS. Det nya pc-kortet PC300 ger därmed lika snabba bredbandsuppkopplingar som man tidigare bara haft hemma eller på kontoret.

PC300 är ett kraftfullt och smidigt pc-kort med en integrerad antenn som aldrig riskerar att brytas av. Därmed kan pc-kortet hela tiden sitta kvar i datorn och det går blixtsnabbt att koppla upp sig med snabb bredbandshastighet. Med en nedladdningshastighet på 3,6 Mbps kan man surfa snabbt och skicka eller ladda ned tunga filer oavsett var man befinner sig.

– Nu slipper man långsamma uppkopplingar när man befinner sig hemifrån eller utanför kontoret. Det finns knappt några ställen i världen längre där inget av dessa fyra nät har täckning. Fungerar inte det ena nätet kopplar man bara upp sig via ett annat, säger Martina Johansson, kategorichef för tillbehör på Sony Ericsson i Norden och Baltikum.

PC300 kombinerar en integrerad designlösning med ett intuitivt användargränssnitt och enkel konfigurering. Antennen sticker bara ut en centimeter från datorns port och syns knappt alls när pc-kortet är installerat. Att komma igång är hur enkelt som helst. Sätt bara in pc-kortet i datorns port så söker det själv upp det snabbaste mobilnätet som är tillgängligt. Det tar bara några sekunder så är användaren ute på nätet med möjligheter att surfa, skicka och ta emot e-post eller koppla upp sig mot sitt företagsnätverk via VPN – allt med samma bredbandshastighet som man är van vid hemifrån eller från kontoret.

PC-kortet PC300 Mobile Broadband HSDPA/UMTS/EDGE släpps i butik under tredje kvartalet 2007.

För högupplösta pressbilder: www.sonyericsson.com/press

PC300 – TEKNISKA SPECIFIKATIONER
Produktnamn: PC300 Mobile Broadband PC Card
Nätverksstöd: HSDPA, UMTS, EDGE, GPRS, CSD, SMS
Form: PC Card Type II, 32-bit Cardbus
Storlek; Kortet: 101 x 54,0 x 10,5 mm. Antennen: 15,4 x 55 x 10,55 mm.
Antenn: Intern och extern
HSDPA/UMTS Trippelband 850, 1900, 2100 MHz
EDGE/GPRS Band Quad band 850, 900, 1800, 1900 MHz
Operativsystem: Windows® 2000, XP, Vista, MAC-OS X
Funktioner: Automatiskt val och övergång mellan när (HSDPA/UMTS/EDGE), meddelandetjänster och SMS. Kompatibel med alla ledande VPN (Virtual Private Networks).