Unika Timbuktu-låtar i Sony Ericssons jättekampanj

Kampanjen för Sony Ericssons supertunna Walkmantelefon W880 är den största i företagets historia. En fulltecknad förbokningskampanj och massiv annonsering från slutet av februari följs nu av ett unikt samarbete med albumaktuelle Timbuktu. W880-köpare får bland annat möjligheten att ladda ner två exklusiva Timbuktu-låtar och tre albumspår.

Sony Ericssons artistsamarbeten görs med lokala artister i Norden och generösa content-erbjudanden i Baltikum. Förutom Timbuktu i Sverige jobbar Sony Ericsson med Nik & Jay i Danmark, Hanna Pakarinen, årets melodfestivalvinnare i Finland, och en än så länge hemlig artist i Norge.

Artistsamarbetena är ytterligare ett led i Sony Ericssons medvetna satsning på att sammanföra Walkmanprodukterna med bästa möjliga musikinnehåll.

– W880 och Timbuktu är två svenska superstjärnor som hör hemma på samma scen. Tillsammans med Timbuktu har vi skapat ett innehåll som kommer att skämma bort W880-köparna, säger Ola Lilja Molén, marknadschef för Sony Ericsson i Norden och Baltikum.

Sony Ericssons Timbuktukampanj startar i Sverige och Finland under vecka 13 och stöds av print-, tv-, och bioreklam. W880-köparna i Sverige får möjligheten att ladda ner tre låtar från Timbuktus nya album Oberoendeframkallande och dessutom två unika låtar som inte finns med på plattan. Även tre videoklipp, fem bakgrundsbilder, tre skärmsläckare, ring- och meddelandesignaler och tema ingår i paketet.

För högupplösta pressbilder: www.sonyericsson.com/press