IFSEC 2015: Sony tar 4K till ny nivå inom säkerhetsbranschen

Stockholm, 10 juni 2015: Under säkerhetsmässan IFSEC 2015, som genomförs i ExCelCentre i London mellan 16 - 18 juni, visar Sony Professional för första gången upp sin senaste säkerhetskamera med 4K, SNC-VM772R. I sin monter kommer Sony hålla en utbildning inom ramen för 4K-teknik, visa hur de senaste bildlösningarna kan integreras i faktiska säkerhetsmiljöer samt påvisa de många fördelarna med Ultra HD-upplösning. Sony visar även upp sin produktserie av IP-kameror, samt bolagets senaste tillskott SNC-XM631.

Under mässan visar Sony hur nya SNC-VM772R 4K möter utmaningarna för hög megapixelteknik, så som bandbredd, låg ljuskänslighet och upplösning. Sony fördjupar sig även inom beskärning och flexibilitet kring 4K baserad på bland annat rörelsedetektering. Monterbesökarna får även en grundlig genomgång i hur användare kan strömma beskärda områden i 4K och samtidigt strömma en skalad Full HD-bild. Dessa metoder kan resultera i upp till 50 procent mindre bandbreddskonsumtion.

– 4K inom videosäkerhet är nu en verklighet och under IFSEC demonstrerar vi fördelarna som tekniken ger slutanvändarna. Under IFSEC kommer vi att visa upp våra mest avancerade lösningar för videosäkerhet och samtidigt låta besökarna gå därifrån med en mängd ny information och kunskap om 4K, säger Roger Lawrence, Produktchef för Video Security på Sony Professional Europa.

På IFSEC-mässan visar Sony dessutom upp sina G6-kameror med modeller som levererar Full HD, god prestanda och mångsidighet. Besökarna får uppleva hur G6-kamerorna presterar i de mest krävande säkerhetssituationer. Besökarna får också ta del av Sonys View DR-teknik genom X-seriekameran SNC-XM631. Sony visar även upp sin mobilapp SNC toolbox, ett installationsverktyg som spelar upp kamerabilder via Wi-Fi på en smartphone där användaren enkelt kan justera synfält och fokus.

Under IFSEC 2015 finns Sony i monter E250 i ExCel Centre i London (16 – 18 juni). För mer information, vänligen besök Sonys hemsida.

Björn Adméus, Regional Sales Manager North Europe Video Security, telefon: 45 43 55 70 00, e-post: bjorn.admeus@eu.sony.com