Inför Security Essen 2014: Sony lanserar säkerhetskameran SNC-VB632D

Stockholm, Sverige – 15 september 2014 – Sony lanserar sin senaste säkerhetskamera SNC-VB632D - en IR-kamera med Full HD för utomhusanvändning. Kameran har det nyutvecklade Dual Light-systemet med infraröd lampa (IR) och vit LED-lampa, som båda fungerar effektivt i avskräckningssyfte och ger skarpa bilder även i miljöer med begränsad belysning.

Säkerhetskameran har god ljusprestanda på både kvälls- och nattetid tack vare IR-lampan, som har en räckvidd på upp till 30 meter i svartvitt med ett lägsta ljusförhållande på 0 lux (0,1 lux för färg) vid 50 IRE. När ett objekt närmar sig aktiverar den inbyggda rörelsedetektorn den vita LED-lampan automatiskt. Det möjliggör färgvideoläge och belyser objekt upp till fem meter bort så att de tydligt kan identifieras i fullfärg.

– Dual Light-systemet gör SNC-VB632D till en idealisk allt-i-ett-kamera för transport- och stadsövervakning. Den vita LED-lampan avskräcker också visuellt, vilket fungerar som brottsförebyggande i lågtrafikerade områden på natten. Den goda synligheten i både svartvitt och färg bidrar även till bättre identifierings- och analysmöjligheter efter en incident, säger Björn Admeus, Regional Sales Manager för videosäkerhet, norra Europa.

IP-kameran har IPELA ENGINE™ EX, som kombinerar de unika Sony-teknikerna för signalbearbetning och videoanalys och möjliggör funktioner som:

• View-DR-teknik, som möjliggör ett brett dynamiskt omfång under förhållanden med hög kontrast och motljus på upp till 90 dB i Full HD
  • Förbättrad DEPA Advanced-teknik som möjliggör förstklassiga videoanalysfunktioner med bland annat ansiktsigenkänning
  • Hög bildhastighet på 60 bildrutor/s för en jämnare och skarpare bild
  • En bildstabilisator som minskar effekterna av vibrationer i kameran, vilket ger en stabilare och tydligare bild.

Tillgänglighet
Sony visar upp SNC-VB632D tillsammans med sitt senaste utbud av lösningar och produkter inom 4K-baserad videosäkerhet på säkerhetsmässan Security Essen 2014, den 23–26 september 2014. I Sony-montern (mässhall 2.0/monter 413) får besökarna möjlighet att se hela produktutbudet från Sony som tagits fram för detaljhandel, stadsövervakning och kasinon. Sony SNC-VB632D blir tillgänglig via distributionskanalerna för Sony
i slutet av 2014.

Björn Adméus, Regional Sales Manager North Europe Video Security, telefon: 45 43 55 70 00, e-post: bjorn.admeus@eu.sony.com