ISE 2014: Sony lanserar nya S-serien för projektorer och sin Vision Presenter PWA-VP100

ISE 2014, Amsterdam, 7 februari, 2014: Under ISE 2014, som under veckan genomfördes i Amsterdam, Holland, visade Sony upp sina senaste innovativa lösningar som utgör framtiden för AV-branschen. Besökare i Sonys monter fick ta del av hela Sonys utbud av affärs-, utbildnings- och hemmabioprojektorer, digitala skyltlösningar, företagslösningar för live-möten, ljud och bild samt publika och professionella skärmar.

Under mässan visade Sony även upp sin nya presentationslösning med 4K, Vision Presenter PWA-VP100, som visar information från flera olika källor, vilket skapar effektiva presentationer. Sony visade även upp hela sin S-Serie med short throw and ultra-short throw projektorer, som hanteras trådlöst via en dator eller läsplatta.

– Vi är glada över att delta på ISE med en portfölj av lösningar som kommer att fånga uppmärksamheten och uppmuntra till diskussion. Sony fortsätter att satsa på innovativ teknik som ger kunderna möjlighet att skapa, dela innehåll och inspirera sin omgivning genom kreativa nya upplevelser. Vi har lyssnat på våra kunder och tagit reda på deras utmaningar och utvecklat lösningar, såsom Vision Presenter, som skapar nya möjligheter på marknaden. ISE ger oss även möjlighet att fortsätta dialogen och fortsätta att utveckla produkter som tänjer på gränserna, säger Damien Weissenburger, Head of Presentations and Communications, Sony Europe.

Vision Presenter PWA-VP100
Sony lanserade Vision Presenter PWA-VP100, ett presentationssystem med 4K som möjliggör information från flera olika källor med bättre kvalitet som skapar effektiva presentationer som uppmuntrar till diskussion. Genom att använda Sonys WUXGA-projektorer som utrustat med edge-blending funktionalitet, gör Vision Presenter det möjligt att kombinera bilder från två projektorer sömlöst upp till 3552 x 1200 pixlar.

Nya projektorer i S-serien
Sony visade även upp nio nya projektorer i S-serien. Sonys nya användarvänliga 3LCD short throw och ultra-short throw-projektorer levererar utmärkt bildkvalitet med 2600-3200 lumen ljusstyrka för naturlig och färgåtergivning. Projektorerna är utrustade med ytterligare funktioner som gör dem miljövänliga och som minskar ägandekostnaden. Dessutom inkluderas utbildningsverktyg som gör det lättare för lärare och studenter att samverka effektivt i klassrummet.

4K-projektorn SRX-T615
Sony visade även 4K-projektorn SRX-T615, som lanserades under IBC2013, sömlöst kan läggas kant-i-kant och presentera 4K-innehåll med hög kontrast från flera projektorer för att skapa stora presentationsytor. Denna projektor har 4K-upplösning, samt hög ljusstyrka, jämn färgåtergivning och kontrast, vilket gör den perfekt för en rad svåra och utmanande användningsområden. Detta inkluderar temaparker, museum och andra besökstunga attraktioner där hög prestanda och flexibilitet är viktigt.

Video och Data Capture
Sony integrerar en hel portfölj av produkter som bygger på Crestron Capture LiveHD-systemet som skapar en komplett, högkvalitativ video och data capture-lösning. Detta innefattar ett video-konferenssystem med Full HD, fjärrstyrd PTZ-kamera och DWZ Audio med PC-input från en VAIO-laptop och med output som visas på en interaktiv ultra-short throw WUXGA-projektor.

Phones4U’s interaktiva monter
Sony visade också sin revolutionerande demo-monter, tillsammans med Phones4U, som utvecklar kundupplevelsen i företagets butiker. Montern är utrustad med Sonys 46-tums B2B-monitorer med pekskärms-teknik och webbkameror som ska underlätta kundernas butiksbesök och guida dem i butiken.

Visual Communications
Sony visade hur deras Multi-point videokonferens-lösning som kan koppla ihop upp till nio enheter. Sony kommer att återskapa ett MCU-samtal med åtta andra enheter samtidigt och även visa upp Sonys BRAVIA Professional-monitorer och Xperia Z-surfplattor.

Interaktiva Digital Displays
Sony demonstrerade även sin BRAVIA U-Touch lösning under ISE. Genom att kombinera Sonys Professional monitorer med pekskärms-teknik från Inmersus, blir monitorerna en interaktiv hub, likt de senaste inom smartphones och läsplattor. Dessa digitala skylt- och kommunikationssystem gör det möjligt för butiker, skolor och företag att engagera sina kunder på nya spännande sätt.

Världens första laserprojektor
Sonys laserprojektor VPL-FHZ55 3LCD har gjort ett stort intryck inom utbildnings- och företagsmarknaden och kommer att visas upp under ISE. Med 4 000 lumen WUXGA (1920 x 1200) och BrightEra-teknik, är projektorerna det ljusaste i sitt slag och anses vara ledande inom sin produktkategori i Europa. Den ger upp till 20 000 underhållsfria timmar, vilket är speciellt viktigt för utbildnings- företagssektorn, där projektorer används under långa perioder.

Live web studio and digital wireless audio solutions
För företagsproduktioner av live- och webb-tv visade Sony sina integrerade ekosystem, som inkluderar den ultra-portabla och den lättanvända AWS-750 Anycast Touch tillsammans med sina flerfunktionskameror med pan/tilt/zoom. Det inkluderar NXL-IP55 IP för liveproduktion som används för att förenkla produktionsmiljön och Sonys trådlösa lösning för digitalt ljud, DWZ. Sony visar även upp nya Auto Tracking-funktioner för AWS-750 Anycast Touch, vilket möjliggör ännu enklare hantering.

Även de senaste BRAVIA-skärmarna med 4K och sina hemmabioprojektorer visades upp. Dessa inkluderar nya FWD-65X8500P med 4K, W800-serien med HTML5 och pek-möjligheter, samt hemmabioprojektorn VPL-VW500ES 4K 60P.

För mer information, besök: www.sony.co.uk/pro/article/ise-2014-our-line-up

Presskontakt:
Jonathan Stara, Spotlight PR, telefon: 076-545 40 14, e-post: jonathan.stara@spotlightpr.se

Sony är den ledande leverantören av AV/IT-lösningar till företag inom en mängd olika branscher, inklusive, Media och Broadcast, Videosäkerhet, Medicin, Digital Cinema och bildskärmar. De levererar produkter, system och applikationer för att möjliggöra skapande och distribution av digitalt audiovisuellt innehåll som ger mervärde för företag och deras kunder. Med över 25 års erfarenhet av att leverera innovativa marknadsledande produkter är Sony positionerat för att leverera enastående kvalitet och värde till sina kunder. Genom att samarbeta med ett nätverk av etablerade teknikpartners levererar Sony end-to-end-lösningar som tillgodoser kundens behov, integrerar mjukvara och system för att uppnå varje organisations individuella affärsmål. För mer information besök www.pro.sony.eu