Skapa lösningar tillsammans med Sony på ISE 2018

Stockholm, 6 februari 2018 – Sony återvänder till ISE för att visa upp nästa generations lösningar inom Beyond Definition samt förbättra samarbetet och kommunikationen mellan kunder, studenter och anställda. Vid Sonys monter 1-N20 får besökare möjlighet att uppleva den senaste tekniken inom IT och AV för simulering, underhållning, aktivt lärande och företagseffektivitet – tack vare Sonys nya interaktiva monterdesign.

I monterns epicentrum står Crystal LED, Sonys ultimata skärmsystem som levererar en 8K- till 2K bild. Med hjälp av knivskarp bildkvalitet och visningsvinklar på upp till 180 grader samt en unik skalbarhet kan systemet skapa visuella presentationer, simulationer och olika underhållningsmiljöer. På ISE-mässan visar Sony även upp high-end-skyltar för modeindustrin, Gaming/E-sport- och biografer, som visar vilken potential Crystal Leds har för en rad applikationer inom en rad olika sektorer som retail, bil- och nöjesindustrin.

För att belysa fördelarna med Crystal LED för den här typen av företag har Sony introducerat ZRCT-200 – en ny kontroll med HDMI och Display Port-gränssnitt som stödjer HDR-bilder (SMPTE ST 2084 och S-Log3). Den kompletteras med en ny lösning för färghantering som kan reproducera färger som högkvalitativa skärmar, som till exempel Sonys OLED-serie och Crystal Led-systemet. Det här minskar avsevärt den tid och det arbete som tidigare behövdes för att justera färginställningarna.

Som svar på industridesigners och behovet att hantera stora volymer av data, ofta över 4K och 10bit, kommer Sony också att demonstrera hur man delar 4K-innehåll över IP. Den början-till-slut skalbara lösningen tillhandahåller ett IP-baserat, sömlöst, arbetsflöde för delning av innehåll.

Besökare i montern kommer även att få uppleva Sonic Surf VR – Sonys senaste Spatial Audio Array-teknik som möjliggör för personer att dyka in i ett virtuellt hav av ljud, eller besöka ett virtuellt museum. Sonys unika ljuduppsättning kombinerar nydesignade flerkanals-högtalare med en speciellt utvecklad mjukvara som möjliggör för kreatörer att designa olika typer av ljud. Resultatet är en interaktiv yta där ljud dyker upp och rör sig helt själv. Sonic Surf VR fungerar för ett brett spektrum av industrier så som nöjesparker, mässor, museum, akvarium och showrooms.

Sony kommer under ISE att demonstrera hur Vision Exchange är integrerat med Skype för företag – programmet där team kan arbeta tillsammans och dela innehåll trådlöst från flera enheter. Dessutom kommer The University of Wales Trinity Saint David (UWTSD) tillsammans med Sony förklara hur Vision Exchange stödjer lärande och undervisning för personal och studenter på UWTSD.

Förra året lanserades den första lösningen i TEOS Solutions – TEOS Manage, som gav företag total kontroll över deras arbetsplatskommunikation. Alla IP-enheter, Sony-skärmar, projektorer och surfplattor och andra enheter på begäran kan kontrolleras från TEOS Manage. TEOS Solutions är designat för att omvandla arbetsplatser för anställda och besökare så att arbeta blir enklare, samarbetet är förbättrat och fastighetsförvaltning optimerad.

Besökare i Sonys monter kommer att få möjligheten att se TEOS på plats, då alla mötesrum kommer att styras av TEOS. Dessutom kommer en ny receptionslösning för företag demonstrera förmågan att schemalägga och planera mötesplatser. I montern kommer även en interaktiv vägg att visa besökare hur TEOS Manage har förbättrat samarbeten för företag och effektivitet för kunder.

Sony kommer även att utöka sin serie med laserprojektorer med fem nya modeller. De nya tillskotten omfattar projektioner med hög ljusstyrka som möter behoven för större platser, VPL-FHZ120L (12 000lm), VPL-FHZ90L (9 000lm) för medelstora klassrum samt Mid-Range-projektorerna VPL-FHZ66 (6 100lm), VPL-FHZ61 (5 100lm) och VPL-FHZ58 (4 200lm). Alla modeller är inom WUXGA-upplösning.

Vi är väldigt exalterade att ge besökare chansen att på riktigt få uppleva TEOS, vår nya serie projektorer samt nya Sonic Surf VR. För att inte nämna alla teknikdemonstrationer som vi har på årets ISE, säger Damien Weissenburger, Head of Corporate and Education Solutions, Sony Professional Solutions Europe.

I hörsalen kan besökare närvara vid en av tre liveproducerade demonstrationer varje dag, som täcker utbildning, företag och självgående lösningar. Där kommer Sony visa upp avancerad multimedia-delning i realtid, men också samarbetsmöjligheter, som kombinerar traditionell videoproduktion i form av Sonys MCX-500 multi-kamera och Sonys serie med fjärrkameror i full HD, med UbiCasts automatiserade utbildningslösningar. Det möjliggör för användare att dela innehåll i nutid och inspelningssejourer att bli tittade på senare.

För mer information, besök Sonys monter 1-N20 på ISE 6-9 februari, eller besök Sonys hemsida.

Anton Fagerhem, Spotlight PR, telefon: 070-716 39 52, e-post: anton.fagerhem@spotlightpr.se