Sony lanserar nya tillägg till TEOS

• Nya tillägg till TEOS ger bättre kontroll över stora AV-nätverk
  • Lanseringen av TEOS Connect möjliggör intuitiv innehållsdelning

Stockholm, 11 april 2018 – Sony lanserar i dag en ny serie med lösningar inom ‘TEOS’. Med förbättrade funktioner kan organisationer arbeta mot smartare arbetsplatser genom att möjliggöra för kunder att kontrollera AV-enheter från smartphones, använda bokningsskärmar för att boka mötesrum och skapa en virtuell receptionist. Det här kommer förbättras ytterligare genom lanseringen av TEOS Connect, som möjliggör intuitiv innehållsdelning för alla användare genom omedelbar trådlös spegling.

Sony Professional Solutions Europe har arbetat med kunder och partners för att utveckla nya lösningar för företagsmiljöer. TEOS Manage och TEOS Connect är designade för att förändra arbetsplatser och skapa en enklare arbetsmiljö för anställda och besökare, så att samarbeten sker felfritt.

TEOS erbjuder nu lösningar för företagens alla kommunikationsbehov och omfattar:

TEOS ConnectLösningen möjliggör för anställda att trådlöst spegla innehåll direkt från laptops till BRAVIA Professional Displays, utan att behöva extra mottagare. Det möjliggör för enklare delning av innehåll för organisationer.

TEOS Book – Tilläggstjänsten hjälper användarna att undvika dubbelbokningar genom att installera en 7”- eller 10” skärm på utsidan av mötesrummen, vilket gör det enklare att checka in, boka och förlänga möten. Skärmarna är integrerade med Sonys utbud av B2B Androidskärmar och lösningen är dessutom kompatibel med Office 365, Microsoft Exchange och Google Agenda.

TEOS Reception – Tjänsten erbjuder en virtuell receptionist för kontor och företagsmiljöer, kostnadseffektivt för organisationer utan en dedikerad receptionist.

TEOS Remote – Lösningen gör det möjligt för anställda att, genom att scanna en NFC-kod, ta över anslutna enheter genom deras smartphone eller en surfplatta i rummet. Den går även att anpassa för att skapa ett eget utseende och känsla.

TEOS Manage – Dessutom sker det en signifikant uppgradering av TEOS Manage kärnlösning, V1.3. Den har flera tillagda funktioner i form av rumsbokning, virtuell reception, förbättringar i gränssnittet såsom Active Directory-kompatibilitet.

TEOS Manage bygger på att sammanföra olika behov i en plattform, till exempel Digital Signage, rumsbokning och enklare IP-styrning.

Syftet är att hjälpa olika miljöer att bli effektiva och produktiva i sin vardag.

– Företagens dynamik förändras hela tiden och med TEOS vill Sony hjälpa till att förbättra effektiviteten och produktiviteten hos varje anställd. Det är väldigt ovanligt att alla deltagare är närvarande på samma möte i samma byggnad, samma tid. Med TEOS vill Sony ansluta alla olika delar, säger Thomas Issa, Product Manager på Sony Professional Solutions Europe.

För mer information besök: TEOS Manage

Anton Fagerhem, Spotlight PR, telefon: 070-716 39 52, e-post: anton.fagerhem@spotlightpr.se