Sony Professional lanserar 3D-monitor i Full HD

– bättre arbetsflöden för läkemedelsbranschen

Stockholm, 20 november 2013:
 Under MEDICA-mässan i Tyskland kommer Sony Professional att visa upp nästa generations sjukvårdsprodukter skräddarsydda för olika nivåer inom medicinsk behandling. Sony visar även hur deras kringprodukter passar in i varje steg av det medicinska arbetsflödet - från prognos och diagnos till kirurgiska ingrepp. På skärmfronten kommer Sony att presentera en komplett uppsättning medicinska monitorer utvecklade för att leverera hög kvalitet till vården och samtidigt hjälpa röntgenpersonal, kirurger, konsulter, assisterande personal och studenter.

Sony lanserar LMD-3251MT - en högpresterande 32-tums monitor i full HD speciellt framtagen för vårdsektorn. Monitorn ansluts till ett 3D-kamerasystem och levererar mjuka, högupplösta bilder som ses genom passiva polariserande glasögon. Monitorn har en upplösning på 1920x1080 pixlar och en widescreen-panel (a-Si Active Matrix TFT) som gör att kirurger kan ta del av högupplösta 3D-bilder. Monitorn lämpar sig även väl för andra miljöer så som mottagningar, kliniker, konferenssalar och utbildningslokaler som är i behov av högkvalitativ 3D-visning.

– Under MEDICA2013 visar vi hur Sonys innovativa teknik förbättrar kvaliteten inom vården under varje del av patientens väg genom att säkerställa att den medicinska personalen har de bästa hjälpmedlen. Vi har samlat kraft från alla våra områden som spänner över flera decennier. Och vi har byggt ihop vår medicinska division till en avdelning som ligger i framkant när det gäller utveckling av avancerad teknik. Våra OLED-produkter fortsätter samtidigt att vara branschledande och dra nytta av Sonys djupa förståelse av CMOS-teknik, säger Kennet Agnebo, Sales Manager Medical, Sony Professional.

Sony Professional visar även upp ett 4K-system som gör det möjligt för bilder från olika källor att synas tillsammans i hög kvalitet, även på stora skärmar. Dessutom visar Sony hur en segmenterad högupplöst skärm eller projektor kan användas för att spela upp video och presentationer genom att visa upp en rad olika kameraingångar, filmfiler, presentationsfiler och webbsidor.

För ytterligare information om Sonys innovationer inom den medicinska sektorn, besök monter G57 i Hall 10 läs mer på www.sony.co.uk/pro/article/medical-sony-brings-imaging-innovation-to-life

Kennet Agnebo, Sales Manager Medical, Sony Professional +46 708 33 55 88, e-post: kennet.agnebo@eu.sony.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, telefon: +46 76-545 40 14, e-post: jonathan.stara@spotlightpr.se

Sony Professional, en division inom Sony Europe, är den ledande leverantören av AV/IT-lösningar till verksamheter inom en rad områden som media och broadcast, videoövervakning och retail, transportsektorn och arenor. Divisionen levererar produkter, system och tillämpningar som gör det möjligt att skapa, hantera och distribuera digitalt audiovisuellt innehåll som ger företagen och deras kunder ett mervärde. Med över 25 års erfarenhet av att leverera innovativa, marknadsledande produkter är Sony Professional i en idealisk position för att kunna leverera hög kvalitet och mervärde till sina kunder.  Sonys Professional Services division, dess systemintegrationsdivision, ger sina kunder tillgång till experter och lokal kompetens hos välutbildade yrkesmän över hela Europa. Sony samarbetar med ett nätverk av kända teknikpartners och kan därmed leverera en färdig lösning som motsvarar kundens behov med integrerad mjukvara och system för att uppnå varje organisations individuella affärsmål.  För mer information vänligen gå in på www.pro.sony.eu