Sony Professional lanserar TEOS Manage

-         Lösning som skapar smidiga och effektiva arbetsplatser

Sony Professional Solutions har, tillsammans med kunder och samarbetspartners, utvecklat en ny rad lösningar för kontorslandskap. TEOS-lösningarna har designats för att kunna effektivisera arbetsplatsen för medarbetare och besökare och förbättra samarbetsmöjligheter och optimera fastighetshantering. Den första lösningen, TEOS Manage, har designats för att skapa en problemfri arbetsmiljö som binder samman digital signage, mötesrumsbokning och styrning av uppkopplade enheter.

– Vi vet att tre av de stora utmaningarna som många organisationer brottas med är teknikavbrott som stör möten, hantering av enheter och tillgängliga mötesrum på kontoret samt att skapa en ihållande och effektiv kommunikation på företaget. TEOS Manage är designad för att stötta just dessa utmaningar och många därtill genom ökad effektivitet på arbetsplatsen, säger Thomas Issa, produktchef för B2B Displays på Sony Professional Solution Europe.

TEOS Manage-plattformen ger företagen full kontroll över den interna kommunikationen. Alla IP-enheter, Sony-bildskärmar, projektorer och surfplattor liksom andra uppkopplade enheter kan styras centralt. Enheterna kan flexibelt kategoriseras efter kontor, våning eller efter andra önskvärda kriterier vilket exempelvis underlättar utskick av viktiga internmeddelanden. Lösningen integreras även med Microsoft Exchange, Outlook 365 och Google Agenda samt en rad andra plattformar.

Förutom att hantera innehåll kan TEOS Manage enkelt skapa innehåll med hjälp av Signage Designer som är inbyggd i lösningen. Lösningen inkluderar funktioner för att dra in innehåll från YouTube och andra sociala plattformar. Plattformen ger också en full översiktsbild av hela kontorslandskapet med en kontrollpanel som bland annat visar vilka rum som är tillgängliga, innehållsfördelning och utskick av varningsmeddelanden.

TEOS Manage finns tillgänglig nu. Ytterligare lösningar inom TEOS-serien lanseras senare i år. För mer information, vänligen besök: TEOS Manage.

Patrik Eklund, Channel Account Manager Display, telefon, 46 703 48 38 39, e-post: Patrik.Eklund@sony.com