Sony Professional visar upp 4K-teknikens potential inom videoövervakning på IFSEC 2014

- Sony visar kameror och lösningar för alla behov och i alla prisklasser – från enklare enheter till exklusiva modeller specialanpassade för olika användningsområden

Stockholm, 20 maj 2014: Under den internationella säkerhetsmässan IFSEC 2014 kommer Sony Professional att visa upp nya lösningar inom videoövervakning för en rad olika sektorer. Årets mässa inleds den 17 juni och i år ligger Sonys fokus på att omdefiniera standarder för bildskärpa inom säkerhetsbranschen. Bolaget kommer därför att visa upp den senaste 4K-tekniken för säkerhetskameror.

Under det gångna året har Sony fokuserat på att göra högkvalitativ videoövervakning tillgänglig för alla typer av användningsområden, oavsett prisklass. Tidigare lanserade bolaget C-seriens säkerhetskameror som är framtagna för små och medelstora organisationer, X-serien mini-dome-kameror framtagna för transportsektorn, samt E-seriens mångsidiga säkerhetskameror för utomhusmiljöer.

Sony kommer att visa upp fördelarna med View-DR-teknik (Wide Dynamic Range), Advanced IR (motverkar överexponerade, skuggiga bilder om det infraröda ljuset är för nära objektet) och bildstabilisering.

Sony kommer att presentera följande lösningar, utformade i synnerhet för vertikala marknader:

• Transport – Sonys X-, V- och E-serie är anpassade för olika behov inom transport. De har lång räckvidd vid svåra ljusförhållanden och i rörliga miljöer.
  • Stadsövervakning – De robusta utomhuskamerorna i W-serien är framtagna för stadsövervakning genom ett samarbete mellan Sony och OWLS AG. Genom att kombinera högkvalitativa kameror med lyktstolpar som använder lågenergilampor kan OWLS ATHINA CCTV-systemet öka säkerheten i riskmiljöer så som gränder eller avgränsade områden.
  • Detaljhandel – C-serien är en prisvärd serie säkerhetskameror utvecklade för bland annat restauranger och mindre kontor. H-serien levererar 360-graders videoövervakning och är en säkerhetslösning framtagen för bland annat butiker, parkeringshus och universitet. Båda produktserierna balanserar tekniska förväntningar och budgetbegränsningar med ett överkomligt pris och tre års support.
  • Banksektorn – Kamerorna i E-serien och H-serien ger utmärkt bildkvalitet vid olika ljusförhållanden tack vare View-DR, Adaptive IR och låg ljuskänslighet.

Sony är branschledande inom 4K Ultra HD med nyskapande 4K-lösningar för den professionella video- och filmmarknaden. Sony och FIFA meddelade nyligen att tre matcher under fotbolls-vm 2014 i Brasilien ska produceras i 4K-format.

Under IFSEC kommer Sony att befinna sig i ExCeL Centre, monter G600.

Kevin Bengtsson, Spotlight PR, telefon: 072-853 27 07, e-post: kevin.bengtsson@spotlightpr.se