Sonys presenterar nya AV-lösningar i storslagen monter under ISE 2016

Stockholm, den 20 januari 2015: Sony Professional återvänder till teknikmässan ISE 2016 i Amsterdam (9-12 februari) och fokuserar på temat Beyond Definition. Under mässan har Sony en helt ny sfärisk domliknande monter som ska ge besökarna en omslutande upplevelse i samband med att bolaget visar upp sina senaste lösningar.

– Det är spännande att vara tillbaka på ISE 2016 med en helt ny monter. I år är vi stolta över att visa upp våra senaste integrerade lösningar som vi utvecklat i nära samarbete med våra partners, återförsäljare och kunder runt om i världen. I vår nya monter kan besökarna ta del av kraftfulla och branschledande AV-lösningar, säger Damien Weissenburger, Business Head of Corporate & Education Solutions, Sony Professional Europe.

• Sonys lösningar för företag visar hur bolagets audiovisuella lösningar och samarbetsverktyg kan förvandla arbetsmiljöer till en mer interaktiv och kreativ plats för att göra affärer. Från det minsta till det största konferensrummet samt för auditorium.

• Sonys lösningar inom utbildningsområdet visar hur kreativa och interaktiva utbildningsmiljöer kan öppna upp för nya möjligheter för lärande. Oavsett om det gäller klassrum, föreläsningssalar, gemensamma utrymmen eller teststudios förbättrar Sony engagemang och produktivitet hos studenterna. Detta uppmuntrar till snabbare inlärning och ger större möjlighet för gruppsamarbeten genom Sonys förbättrade teknik för informationsdelning.

Den domliknande montern använder sig av två av nya laserprojektor (VPL-GTZ270 SXRD) från Sony. Projektorerna har edge-blandning som projicerar innehåll direkt på insidan av den sfäriska montern. En annan höjdpunkt i Sonys monter är den nya visualiserings- och simulatorprojektorn VPL-GTZ1, som är världens första ultra short throw 4K-projektor med laserljuskälla.

Dessutom kommer besökarna att få uppleva Sonys Realtids-HD & teknik för 4K-distribution över IP-arbetsflöden som gör det möjligt för företag och universitet att skicka högkvalitativt innehåll till olika källor över IP, så väl som Sonys serie AV Media-lösningar för företags- och utbildningsmarknaden.

För mer information, besök Sony på ISE 2016, monter 1-H120 eller besök Sonys webbsida.

Patrik Eklund, Channel Account Manager Display, telefon, 46 703 48 38 39, e-post: patrik.eklund@eu.sony.com