Sonys säkerhetskamera SNC-VB770 utnämnd till Bästa Produkt av Detektor

Europas ledande tidning för säkerhetsbranschen, Detektor, har utnämnt säkerhetskameran SNC-VB770 från Sony till Bästa Produkt i kategorin Videoövervakning. Sony mottog priset vid Detektor International Award som hölls den 16 november 2016 under säkerhetsmässan Sectech i Köpenhamn.

Den internationella domarpanelen betonade följande när Sony SNC-VB770 presenterades som årets bästa produkt: Denna 4K-kamera öppnar upp en ny värld av möjligheter eftersom den fungerar extremt bra i nästan totalt mörker och har en sömlös klarhet genom hela bilden. Med den här tekniken har Sony utvecklat en självklar vinnare i Detektor International Awards 2016.

– SNC-VB770 bygger på styrkorna hos Sonys bildsensorer. Dåliga ljusförhållanden är en utmaning både dag och natt, i synnerhet under vinterhalvåret i Norden då vi ser väldigt lite naturligt dagsljus. För att råda bot på detta har vi utrustat SNC-VB770 med högre upplösning och bättre färgvisibilitet jämfört med tidigare modeller för att ge användarna ännu tydligare bilder i exempelvis hamnområden, flygplatser, tunnlar och skolor, oavsett ljusförhållande, säger Roger Lawrence, produktchef för videosäkerhet på Sony Professional Solutions Europe.

Sonys prisbelönta säkerhetskamera SNC-VB770 finns nu tillgänglig i hela Europa. För mer information, vänligen besök: http://www.sony.co.uk/pro/products/video-security

Om Detektor International Awards
Detektor International Awards startades år 2000 för att uppmärksamma forskning och utveckling inom säkerhetsteknik och innovativa säkerhetsprodukter som bidrar till att främja säkerhetsbranschen.

Daniel Persson, Channel Account Manager för Video Security på Sony, telefon: 070 231 68 53, e-post: daniel.persson@eu.sony.com