Gå hela vägen med Sonys nya Triax CCU-system för DXC D50P/WSP- kameran

Report this content

Det nya Triaxsystemet ger bättre bildkvalitet och större flexibilitet tillsammans med Sonys kameror DXC D50P och DXC-D50WSP. Med Triax-kameraadaptern CA-TX50P kan DXC-D50P/WSP fjärrstyras via kontrollenheten CCU-TX50P med upp till 1500 meter triaxkabel.

Triaxsystemet erbjuder bredbands komponentvideo-överföring via en enda kabel till ett lågt pris. Det här ger ojämförlig bildkvalitet via långa kablar samtidigt som man får avancerad fjärrkontrollkapacitet. Triaxkablaget är både tunnare, lättare och tåligare än konventionell multikabel vilket förenklar utplaceringen av kameror i en rad studiomiljöer, inom OB och för programmakare på företag. Den kompakta CCU-TX50P-kamerakontrollen ger en rad kopplingsmöjligheter inklusive SDI-utgång, två komposit- och två komponentutgångar. Andra funktioner är telepromptersupport, röd/grön tallyindikering, tvåkanals audio via balanserade XLR-kontakter och stöd för de vanligaste intercomsystemen. “Enkelheten och kostnadseffektiviteten i Triax har länge tilltalat TV-bolagen”, säger Martin Clarin, Produktchef på Sony Sverige. “Den här prisvärda lösningen för DXC-D50P gör den till ett mycket tilltalande tillval för kostnadsmedvetna programmakare – för allt från lokala TV-stationer och OB till affärs-TV och företagsvideoproducenter.” Den bärbara färgkameran DXC D50P (och 16:9 omkopplingsbara DXC-D50WSP) ger en överlägsen bildkvalitet i ett bärbart paket som ger mycket hög flexibilitet. Tack vare sin Power HAD™ EX CCD-sensor kopplad till en exakt 12-bit A/D-omvandling och avancerad DSP ger DXC 50P/WSP mycket hög bildkvalitet med hög känslighet samt förbättrade brus- och smearvärden. Den rikhaltiga mängden av bildkontrollfunktioner – inklusive Adaptive Highlight Control, Skin Tone Detail Control och Knee Saturation Control – ger utökade tagningsmöjlighter för en rad olika objekt och ljusförhållanden. Ett snabbt och enkelt användande blir ännu bättre med hjälp av ‘EZ-funktioner’ som ”instant camera mode set-up” och snabb, precis skärpejustering. SLUT Ca priser: DXC 50P 93 100 kr exkl moms DXC-50WSP 112 900 kr exkl moms CA-TX50P 48 400 kr exkl moms CCU-TX50P 85 800 kr exkl moms Lansering på marknaden: December 2004 För mer information kontakta : Martin Clarin på Sony, tel 08-585 45 000, 0709-59 89 96, martin.clarin@sony.se Högupplöst bild finns att hämta på www.newsonline.se/sony