Nätverkskamera med IP-server

Nätverkskamera med IP-server Nu kommer Sonys andra nätverkskamera med inbyggd IP-server (Internet Protocol) och integrerad funktion för bland annat panorering och zoom. Den är framtagen för fjärrövervakning och för alla sammanhang där man vill skicka video med hög kvalitet över ett nätverk med flexibel fjärrstyrning. Sonys nya nätverkskamera, SNC-RZ30P, riktar sig till alla som vill ha en bekväm "allt-i-ett"-kamera med fjärrstyrning som kan anslutas direkt till vilket lokalt nätverk (LAN) som helst. Det här är den första IP- kamera som kan spela upp 25 bildrutor per sekund, bilder av hög kvalitet med VGA-upplösning (640x480). Man kan titta på bilderna från SNC-RZ30P via en vanlig webbläsare som t.ex. Internet Explorer på en PC som är ansluten till nätverket. Drivmekanismen Pan-Tilt (för panorering och tilt) är i princip ljudlös, vilket är en extra fördel där det är viktigt att inte störa omgivningen. Autofokusobjektivet har ett stort zoomomfång (25x) och kan återge små detaljer även i svag belysning med hjälp av dag/natt-funktionen. SNC-RZ30P går bra att montera såväl i taket som på skrivbordet, och bildstabiliseringen gör att man alltid får en stadig bild. Tack vare den analoga videoutgången, som är standard, kan kameran integreras i befintliga videoövervakningssystem. Några andra funktioner hos kameran är hantering av larm och händelser - antingen via kamerans inbyggda rörelsedetektor eller de två externa larmingångarna och 16 programmerbara förval . Man kan använda de 16 förvalen för att skapa sina egna ronderingar. Man kan skapa 5 olika ronderingar som dessutom kan schemaläggas. För att bli ännu mer flexibel har SNC-RZ30P dessutom utrustats med två PCMCIA typ II-platser så att man exempelvis kan utöka det lokala bildminnet med hjälp av ett PC-card med Memory Stick. Kamerans inbyggda köfunktion gör det möjligt för användaren att köa för att styra kameran. Det gör att den passar perfekt även på platser som skall kunna ses via Internet. Ett transparent seriellt gränssnitt av typen RS-485/232C finns också, för att man ska kunna kontrollera andra externa enheter. För mer information kontakta: Sony Sverige, Peter Lindström Telefon: 040-19 08 05 E-post: peter.lindstrom@sony.se -Ovanstående text med tillhörande bild finns att hämta på http://www.newsonline.se/sony Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21053 Om Sony Sony tillverkar produkter inom audio-, video-, kommunikations- och informationsteknik för konsument- och proffsmarknaden över hela världen. Sony har genom sin verksamhet inom musik, bild, spel och onlineförsäljning en unik utgångspunkt att bli ledande inom underhållning via bredband under 2000-talet. I Europa har Sony nått en årlig försäljning på 14,76 miljarder Euro (1,609 miljarder Yen) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002, baserat på en genomsnittlig växelkurs under samma period på 109 Yen på 1 Euro. Sony Europe, med huvudkontor i Sony Center vid Potsdamer Platz i Berlin, svarar för företagets europeiska affärsverksamhet inom elektronik och nådde en försäljning på 9,36* miljarder Euro under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2002. (*Siffrorna från mobiltelefonverksamheten från 1 oktober 2001 är inte medräknade i Sony Europes försäljning) Mer information om Sony finns på www.sony.se eller www.sony-europe.com. -Denna release är distribuerad från Sony Sverige, Lennart Thulin, Press/PR lennart.thulin@sony.se, 08-598 90 000, eller mobiltelefon 0705-106 106. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00260/wkr0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00260/wkr0004.pdf