Partnerskap gör Steria komplett inom ECM

Pressmeddelande 2009-09-02

_________________________________________

Partnerskap gör Steria komplett inom ECM _________________________________________

Steria tecknar partnerskapsavtal med företaget FormPipe Software. Avtalet gör Steria heltäckande inom lösningar för Enterprise Content Management (ECM) på den svenska marknaden.

ECM-lösningar är navet i organisationer med hantering och samordning av flöden och information. FormPipe har en ledande roll på den marknaden när det gäller ärendehantering och diarieföring och företagets produkter inom området, W3D3 och Platina, får en viktig roll i partnerskapet. – FormPipe erbjuder standardiserade produkter som kompletterar våra andra lösningar inom ECM- området, säger Lars Flodén, Försäljningschef på Steria. – Nu kan vi erbjuda kunderna kraftfulla standardprodukter som går snabbt och enkelt att införa i våra kunders verksamhet.

Steria har sedan lång tid fokuserat på att utveckla kunders verksamhetsstöd i form av IT. FormPipes ledande roll inom standardiserade lösningar för dokument- och ärendehantering för större företag, myndigheter och organisationer, innebär att Steria kan erbjuda snabbare och effektivare integrering av system.
– Vi kan snabbare integrera kundernas olika verksamhetssystem och blir en mer komplett aktör inom ECM, säger Lars Flodén.
– Samtidigt får FormPipe möjlighet att nå fler aktörer inom privat och offentlig sektor via vår breda kundbas,

Framöver kan samarbetet även utvecklas till fler länder. I Danmark finns ett liknande avtal och företagen tittar på ytterligare marknader. Partnerskapet startar omedelbart och företagen ser redan ett antal konkreta möjligheter för både befintliga och nya kunder. – Steria är duktiga på att utveckla sina åtaganden mot befintliga kunder och det är viktigt för oss, säger Christian Sundin, vd för FormPipe Software.
– Eftersom vi vill att våra partners äger kundrelationerna och genomför projekten med våra produkter, är vi noga med att de har väl fungerande kundrelationer.

För mer information, vänligen kontakta: Ingrid Reinli, Kommunikationschef, Steria, 08 622 42 25, ingrid.reinli@steria.se ______________________________________________________________________ Om Steria Steria, en ledande europeisk leverantör av heltäckande IT-tjänster, erbjuder kunder integrerade tjänster såsom rådgivning inom affärsverksamhetens kärnprocesser såväl som utveckling och drift av deras IT- system. Steria har över 19 000 medarbetare i 16 länder. Omsättningen per den 31 december 2008 uppgick till 1 765 miljoner euro. Koncernen med huvudkontor i Paris är noterat på Parisbörsen Euronext.

Om FormPipe Software FormPipe Software utvecklar och levererar ECM-produkter för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer. ECM-produkter hjälper organisationer att fånga, hantera, distribuera och sätta information i ett sammanhang. Bolagets programvaror skapar ökad effektivitet, sänkta kostnader och minskad riskexponering. FormPipe Software etablerades 2004 och har kontor i Stockholm, Uppsala, Linköping, Skellefteå och Köpenhamn. FormPipe Software AB (publ) är listat på OMX marknadsplats First North.