Ramavtal med Kammarkollegiet för ”På-platsen-drift”

2010-04-20

Steria tecknar ramavtal med Kammarkollegiet för "På-platsen-drift"

Steria har tecknat ramavtal med Kammarkollegiet i en upphandling gällande "På-platsen" IT-drift för alla statliga myndigheter, samt deltagande kommuner, landsting och andra organisationer. Avtalet innefattar samtliga regioner i Sverige och innebär potentiella affärer på 1,2 miljarder kronor under ramavtalsperioden.

– Våra goda referenser från tidigare samarbeten bidrog till att vi blev utvalda, säger Kari Forsén, vd på Steria. – Vi är glada över Kammarkollegiets förtroende och avtalet bekräftar att vi har en attraktiv position på marknaden när det gäller kompetens och tjänsteutbud.

Kammarkollegiet är ansvarigt för att samordna IT-upphandling inom offentlig förvaltning. Avtalet är på 3 år, med möjlighet till förlängning i ytterligare 2 år, och innebär att leverantören tar ansvar för drift och support hos kunden med bemanning på plats. Leverantören kommer bland annat erbjuda Service Desk-funktioner till kunders användare.

– Vi har lång erfarenhet av effektiva IT-lösningar för offentlig sektor och ser fram emot möjligheten att ytterligare effektivisera IT-driften för våra blivande kunder, säger Kari Forsén.

För mer information, vänligen kontakta: Ingrid Reinli, Kommunikationschef, Steria, 08 622 42 25, ingrid.reinli@steria.se Om Steria Steria, en ledande europeisk leverantör av heltäckande IT-tjänster, erbjuder kunder integrerade tjänster såsom rådgivning inom affärsverksamhetens kärnprocesser såväl som utveckling och drift av deras IT-system. Steria har över 18 300 medarbetare i 16 länder. Omsättningen per den 31 december 2009 uppgick till 1 630 miljoner euro. Koncernen med huvudkontor i Paris är noterat på Parisbörsen Euronext.