Upplands-Bro ger Steria förnyat förtroende

Upplands-Bro kommun förlänger sitt avtal med Steria och ger företaget förnyat förtroende att hantera kommunens IT-drift. Det nya avtalet sträcker sig till 2013 och är värt över tio miljoner kronor.

Steria har sedan 2008 ansvarat för kommunens drift, support och helpdesk. Det har omfattat kommunens nätverk såväl som skolnätverk och berört 1100 arbetsplatser och 5000 användare. – Vi har även fått möjlighet att utveckla kommunens IT-processer och lett införandet av ramverket ITIL, säger Kari Forsén, vd på Steria. – Vi har arbetat nära kommunen i viktiga processer och stärkt både strukturen och förmågan till långsiktig planering.

Förlängningen av avtalet kan ses som ett resultat av att Steria levererat drift och utvecklingstjänster som stött kommunens målsättningar om effektiva IT-system som stödjer och utvecklar verksamheten och kontakten med medborgarna. – Vi är hedrade över det förnyade förtroendet och ser detta som en bekräftelse på att vi har rätt kompetens och en hög leveranskvalitet i våra tjänster, säger Kari Forsén.

Förnyat förtroende Samtidigt står det klart att även Upplandsbro-hus, ett kommunalt bostadsbolag med lägenheter, butiker och kontor i Kungsängen och Bro, förlänger sitt avtal med Steria. Förlängningen gäller från halvårsskiftet 2011 och är värt 1,5 miljoner kronor.

Om Steria Steria, en ledande europeisk leverantör av heltäckande IT-tjänster, erbjuder kunder integrerade tjänster såsom rådgivning inom affärsverksamhetens kärnprocesser såväl som utveckling och drift av deras IT- system. Steria har över 18 300 medarbetare i 16 länder. Omsättningen per den 31 december 2009 uppgick till 1 630 miljoner euro. Koncernen med huvudkontor i Paris är noterat på Parisbörsen Euronext.

För mer information, vänligen kontakta :

Kari Forsén, VD på Steria Tel: 08-622 42 00 E-post: kari.forsen@steria.se

Ingrid Reinli, Kommunikationschef, Steria Tel: 08-622 42 25 E-post: ingrid.reinli@steria.se

Taggar: